Sökning: "nils fredrik"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden nils fredrik.
16. Dimensionering av ventilhus med avseende på skärkrafter
M1-uppsats, Fakulteten för teknik- och naturvetenskapSammanfattning : The company Somas, Säffle, has assigned Fredrik Kjellin the project of finding out how “KVTF DN250”, one of their own valves, reacts on cutting forces under production. They wish to know if and then how much it’s possible to minimize the wall thickness of the valve with neither plastic nor to big elastic deformations caused by processing. LÄS MER
17. Social media eller inte social media - En studie i företags hantering av nya marknadsföringsverktyg
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.... LÄS MER
18. Skolverkets vilja, lärarens möjlighet?
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Ett arbete kring hur lärare i musik tänker när de ska bedöma och betygsätta sin elever. Vivill ta reda på hur läraren gör när den betygsätter, och hur mycket elevens intresse förmusik och musikalitet spelar in i det som sen blir deras betyg. LÄS MER
19. Transporter på väg - En studie över Sveriges lastbilscentralers metoder för att möta ökande drivmedelspriser
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: De senaste åren har debatten om de globala miljöhoten ökat och då framförallt diskussionen om koldioxidutsläpp. Regeringen har som mål att sänka koldioxidutsläppen fram till 2020 med 40 procent jämfört med 1990 års nivå. LÄS MER
20. Är du privat eller offentlig? : En studie om vad som utmärker marknadskommunikationen i en privat respektive offentlig organisation.
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och designSammanfattning : The market communication in organisations is vital to manage the competition. Studies have shown the importance of market communication in both private and public organisations. Since the past decade market communication has been acknowledged as an instrument to provide the organisations target group with valid information. LÄS MER