Sökning: "nyutexaminerade förskollärare"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden nyutexaminerade förskollärare.
6. Matematik i förskolan : En kvalitativ studie kring den nyutexaminerade förskollärarens uppfattning om synliggörandet av matematik
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Denna kvalitativa studie behandlar matematik i förskolan. Syftet är att skapa en inblick i hur nyutexaminerade förskollärare uppfattar deras synliggörande av matematik i förskolan. Studien syftar även till att undersöka vad förskollärarna anser att matematik kan innebära i förskolan. LÄS MER
7. Förskollärares stress : En enkätundersökning om förskollärares upplevelser och hantering av stress i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur stress upplevs hos nyutexaminerade förskollärare och förskollärare med lång erfarenhet. Vidare undersöks hur förskollärarna hanterar stressen och hur det påverkar arbetet. LÄS MER
8. Genusperspektiv i förskolans inomhusmiljö : En studie om förskollärares förhållningssätt till genus i förskolans inomhusmiljö
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärares förhållningssätt till genus och könsstereotypa normer, och hur detta förhållningssätt i sin tur påverkar utformningen av inomhusmiljön i förskolan. Studien utgår från en kvantitativ enkätundersökning, med en kvalitativ del där respondenterna gett egna kommentarer. LÄS MER
9. Förskollärarens förändrade yrkesroll - En studie om hur förskollärarens förtydligade uppdrag har påverkat förskollärarens roll i aktiviteten samling
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Arbetet handlar om förskollärarens roll i den förändrade verksamheten med utgångspunkt i aktiviteten samling. Genom intervjuer och observationer har vi försökt närma oss våra frågeställningar kring ämnet. LÄS MER
10. Musik är glädje -En kvalitativ undersökning av hur förskollärare arbetar med musik som medel för lärande
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet är att belysa hur förskolepedagoger tänker kring och arbetar med att integrera musik isin verksamhet som medel för lärande. Detta med särskild hänsyn till barns språkutveckling,motorik och sociala samspel. LÄS MER