Sökning: "personalbemanning"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade ordet personalbemanning.
6. Faktorer som påverkar patienters sömn under en sjukhusvistelse
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Sömn utgören grundläggande förutsättning för hälsa och välmående. Vid brist påsömn sänks immunförsvaret och kroppens förmåga att läka och återhämta sig försämras. Eftersom för lite sömn kan påverka hälsan, är det viktigt att ta sömnen på allvar. LÄS MER
7. Salutogent arbete inom äldreomsorgen : myt eller verklighet
Kandidat-uppsats, Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Göteborgs Stad tog år 2008 beslutet att införa salutogent arbetssätt. Detta innebar att inom fyra år skulle alla medarbetare inom äldreomsorgen känna till vad ett salutogent förhållningssätt innebar. LÄS MER
8. To be entered/Green Cargo
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kommunikations- och transportsystem; Tekniska högskolanSammanfattning : Schemakonstruktion för järnvägspersonal är en stor utmaning. En orsak är att arbetsuppgifterna vid järnvägen kräver olika kunskaps- och kompetenskrav, samt att det finns många arbetsregler som utgör restriktioner för schemakonstruktionen. LÄS MER
9. Arbetsrelaterad stress hos sjuksköterskor / Work related stress among nurses
Kandidat-uppsats, OmvårdnadSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att belysa arbetsmiljöfaktorer som påverkar stress och stresshantering hos sjuksköterskor på arbetsplatsen. Metod: Denna litteraturöversikt innefattar 18 studier av både kvalitativ och kvantitativ ansats som söktes via databasen Wiley InterScience och därefter granskades och analyserades. LÄS MER
10. Optimering av bemanning för att möta kundflöde och öka servicen – En jämförande fallstudie på Stadium Helsingborg
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: I retailbranschen, som är en personalintensiv bransch, ställs det allt högre krav på servicen i butiken. Om företaget kan förmedla en upplevelse av hög kvalitet genom bra service skapas lojala och nöjda kunder. Dålig optimering av personal i butiken kan vara kostsamt och ge upphov till dålig service. LÄS MER