Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 124 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. ”Att läsandet inte bara är en bisak när barnen är som tröttast på vilan […]” : En kvalitativ intervjustudie av pedagogers uppfattning av fysikundervisning i samverkan med barnlitteratur
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra förskollärares uppfattningar och erfarenheter av att implementera fysikundervisning med utgångspunkt i barnlitteratur. För att synliggöra pedagogernas uppfattningar användes kvalitativa semistrukturerade intervjuer, där informanterna bestod av sju aktiva legitimerade förskollärare. LÄS MER
2. Svenska gymnasieelevers uppfattningar om storlek och avstånd i universum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : This study aims to investigate how students in Swedish upper secondary school conceptualize sizes and distances of some astronomical objects, such as planets and stars, as well as the students’ general knowledge of the objects themselves. The study uses a constructivist framework and explores how well the students’ conceptions match the scientific facts and definitions, and what misconceptions and alternative conceptions they hold. LÄS MER
3. Students' perception of the role of mathematics in their physics education
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktikSammanfattning : The deep interdisciplinarity between physics and mathematics is not always easy to grasp for students. Transferring mathematical skills to a physical context is demanding, and students mainly use mathematics tools (i.e., formulas) for pure calculations rather than as a basis for reasoning. LÄS MER
4. Datorbaserad reaktorsimulator för utbildningssyfte
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Tillämpad kärnfysikSammanfattning : The Josef Stefan Institute (JSI) is the leading research institute in Slovenia, conducting research and education in various scientific and technical subjects, including reactor physics. JSI attaches great importance to international collaborations and cooperates extensively with other institutes and universities. LÄS MER
5. Learning in physics with simulation : Students’ needs & perceptions of the interaction with Algodoo, and learning in physics
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Initiatives to implement computational thinking and science, technology, engineering & modelling into learning processes have been taken by many authorities worldwide, and in Sweden as well. The Swedish government made changes in the high school curriculum in order to develop student’s digital competence including programming which has been in force since June 2018 (Skolverket, 2018). LÄS MER