Sökning: "plats varumärken"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden plats varumärken.
1. Supportras syn på sportswashing inom fotboll : En studie om fotbollssupportrars åsikter kring sportswashing och hur det har påverkat dem under VM i Qatar 2022
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskapSammanfattning : Många skulle påstå att fotboll är världens största sport och intresserar flest personer över hela världen jämfört med andra sporter. Fotboll är mer än bara fotboll. Till viss del är det två lag som springer efter en boll, men för många som inte själva inte är på fotbollsplanen innebär sporten så mycket mer. LÄS MER
2. Modernisering av en tidlös bransch : En kvalitativ studie om dynamiska kapabiliteter i en rebranding
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie är skriven på svenska. För att bedriva en framgångsrik verksamhet måste organisationer balansera flera saker samtidigt. God tillväxt och hög lönsamhet kombinerat med ett gediget hållbarhetsarbete och välmående medarbetare, är ett axplock av saker organisationer måste hantera på en daglig basis. LÄS MER
3. Private label effect on small producer business development : a multiple-case study from a producer perspective
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : There is an unstable environment surrounding us today with varying interest rates, increased commodity and energy prices. With price increases in many areas at the same time there has been a successively decrease in people’s private budget. With less money to spend, the hunt for low-price products in food retail has increased. LÄS MER
4. “Representera hur samhället ser ut” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z’s åsikter om reklambilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en djupare förståelse för inställningen till reklambilder hos svenska kvinnor i generation Z. Vi kommer undersöka vad de anser är viktigt att inkludera och hur de vill bli representerade när det gäller modeller som bär kläder på reklambilder på bildplattformen Instagram. LÄS MER
5. Varumärken i plats- och destinationsmarknadsföring : En kvalitativ turismvetenskaplig studie om kommuners hantering av lokala och regionala platsvarumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER