Sökning: "Reklambilder på Instagram"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Reklambilder på Instagram.
1. “Representera hur samhället ser ut” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z’s åsikter om reklambilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en djupare förståelse för inställningen till reklambilder hos svenska kvinnor i generation Z. Vi kommer undersöka vad de anser är viktigt att inkludera och hur de vill bli representerade när det gäller modeller som bär kläder på reklambilder på bildplattformen Instagram. LÄS MER
2. ”Vanliga” kvinnor : en kritisk diskursanalys av den kvinnliga framställningen i kommersiellt syfte
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Advertising and media creates and maintains standardized norms and beauty ideals for how women should look and it is often not realistic or representative of ordinary women. Consumers are now demanding representation of women who differs from the unreachable ideals and show how ordinary women actually look. LÄS MER
3. Hur ett varumärke kan förmedla sina kärnvärden och en unisex-känsla i ett intresseväckande Instagramflöde
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på hur ett företag bör utforma sina Instagrambilder för att uppfattas enligt företagets kärnvärden och förmedla en unisex-känsla för att skapa ett attraktivt Instagramflöde. Studien görs på uppdrag av The Shocelace Brand Stockholm och resultatet ska fungera som ett underlag för företagets kommande Instagraminlägg. LÄS MER