Sökning: "positioning strategy"

Visar resultat 6 - 10 av 164 uppsatser innehållade orden positioning strategy.

  1. 6. Lokföraren i förändring : En studie om ERTMS-implementeringens påverkan på arbetsrollen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Anton Larsson; Björn Windus; Filip Stålbrand; [2023]
    Nyckelord :Train Driver; ERTMS; ETCS; Automation; Digitalization; Role Change; Human Factors; Sociotechnical Perspective; Work Roles; Lokförare; ERTMS; ETCS; Automation; Digitalisering; Rollförändring; Human Factors; Sociotekniskt perspektiv; Arbetsroller;

    Sammanfattning : Implementeringen av ERTMS/ETCS har haft betydande inverkan på lokförarnas roll och arbetssituation. Denna studie undersöker konsekvenserna av ERTMS/ETCS gällande lokförarnas ansvar, grad av kontroll och den viktiga balansen mellan automation och mänsklig kompetens. LÄS MER

  2. 7. Humor i musikklassrummet : En diskursanalytisk studie om hur musiklärare använder humor som retorisk resurs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Tove Paulin; [2023]
    Nyckelord :humor; the music classroom; discourse psychology; rhetorical resource; video- based observation; humor; musikklassrummet; diskurspsykologi; retorisk resurs; videoobservation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa hur humor används i musikklassrummet på estetiska programmet i gymnasiet. Förhoppningen är att bidra till en ökad medvetenhet och djupare förståelse för vilken roll humor spelar i samspelet mellan lärare och elever, hur det kan användas som retorisk resurs i musikundervisningen och diskutera vilken påverkan det har för elevernas förutsättningar för lärande. LÄS MER

  3. 8. The Underdog Brand Position

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diogo de Lima; Darragh Moorhouse; Can Üner; [2023]
    Nyckelord :Underdog; Underdog Brand; Underdog Brand Positioning; Brand Positioning; Brand Strategy; Branding; Rhetoric; Brand Identity; Brand Image; Communication; Top Dog; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Underdog Brand Position Date of Seminar: 31-05-2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Diogo de Lima, Darragh Moorhouse & Can Üner Advisor: Mats Urde Key words: Underdog, Underdog Positioning, Branding, Rhetoric, Identity, Communication, Image, Top Dog. Purpose: The purpose of this paper is to explore the Underdog Brand Position (and its link to Rhetoric) to understand What is an Underdog Brand Position, How are Underdog Brand Positions Used and Why and When is an Underdog Brand Position a viable strategy. LÄS MER

  4. 9. Leveraging a Brand's Position on Opposition: An Exploratory Study of Mr Charlie's Communication to Position Itself in the Fast-Food Market

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Ekeroth; [2023]
    Nyckelord :corporate branding; brand positioning; brand activism; anti-brand activism; brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brand activism has emerged as a prevalent phenomenon where brands engage in socio-political issues to differentiate themselves and build stakeholder resonance. Despite its growing prominence, research on brand activism is limited, particularly in relation to brand positioning. LÄS MER

  5. 10. The Element at the End of the World: Chile’s Green Hydrogen Strategy and the Global Energy Transition

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Eric Teller; [2023]
    Nyckelord :Scale; pink tide; green development; Chile; hydrogen; climate change; political ecology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Chile is positioning itself as a leader in the transition to green energy, particularly through its National Green Hydrogen Strategy, which aims to make Chile one of the world’s leading exporters of carbon-neutral hydrogen for energy and industrial applications. This thesis examines Chile’s green hydrogen policy from a political ecology perspective, in the context of 1) the Chilean state’s conception of green development; 2) hydrogen’s political, economic, and ecological challenges to scale; and 3) the left-wing government’s attempt to implement a socially and environmentally just environmental policy paradigm. LÄS MER