Sökning: "pr bluff"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden pr bluff.

  1. 1. I krig och PR är allt tillåtet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Regina Katralen Skjerve; Elisabeth Carlholm; [2015]
    Nyckelord :Public Relations; dold PR; bluff-PR; PR-kupp; förtroende; tillit; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : To get across messages in todays ever more increasing information noise requires methods that get recipients to react and take notice of the message. One of these methods is the so-called "hidden PR", where the real message is hidden behind another piece of news, or simply pretending to be something other than what it is. LÄS MER

  2. 2. Är alla medel tillåtna för att väcka uppmärksamhet? En kvalitativ studie av de etiska gränserna kring PR-bluffar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Shira Cohen; Gry Andersson Nordström; [2015]
    Nyckelord :publicity; PR-scam; strategisk kommunikation; etik; lögner; publicitet; PR-bluff; Public Relations; lies; ethics; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under 2013 skapades kampanjerna Marabou Black, Miss Skinny och DILL, som alla kom att benämnas PR-bluffar. Kampanjernas målsättning var att väcka uppmärksamhet genom vilseledande information. Huruvida dessa PR-bluffar kan anses vara etiskt godtagbara är något praktiker, PR-praktiker och reklammakare, varit oense om. LÄS MER

  3. 3. Att bluffa till sig tillit : En kandidatuppsats om marknadsföring genom PR-bluffar och dess effekter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Undin; Christoffer Larsson; [2014]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trust; relationship marketing; communication; Public Relations; PR-bluff; fejk-PR; PR-kupp; tillit; relationsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen ämnar studera effekterna av att använda sig av en viss typ av PR i marknadsföring. En aktuell debatt i media idag diskuterar huruvida man får luras i PR eller inte och i och med detta har vissa kampanjer kallats för bland annat PR-bluffar, kuppar och fejk-PR. LÄS MER

  4. 4. Bluff-PR är som att kissa i sängen : En kvalitativ studie om PR-konsultens syn på bluff-PR

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Nordholm; Kristina Hammar; [2014]
    Nyckelord :PR; relationer; förtroende; sociala medier; bluff-PR; professionalisering; etik;

    Sammanfattning : Denna studie grundar sig i den splittring som PR-konsulten befinner sig i, gällande de många etiska ställningstaganden som denne ställs inför. Detta i kombination med, att public relations som yrke ännu inte betraktas som en erkänd profession, gör att PR-branschen blir utsatt för intrång på dess område från övriga kommunikationsbranschen. LÄS MER