Sökning: "pris analys på rätt sätt"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden pris analys på rätt sätt.
11. Insikter om intäkter : En studie i Restaurant Revenue Management på restaurang
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolanSammanfattning : Hotellbranschen och flygbranschen har länge använt sig av Revenue Management för att kartlägga sin efterfrågan för att på så sätt öka sina intäkter samtidigt som de ökar värdet för sina kunder och gäster. Då restaurangbranschen på många sätt liknar dessa två branscher kan det anses förbryllande och problematiskt att strategin inte implementerats i lika stor omfattning på restaurang. LÄS MER
12. Intäktsredovisning av pågående arbeten : en studie inom byggbranschen i Skara och Skövde
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Inom byggbranschen är pågående arbeten en vanlig företeelse och företag brottas ofta med problemen att göra en korrekt redovisning av dessa. I och med att det finns olika sätt att redovisa intäkter på, som ger olika utfall på resultatet, måste företag se till att redovisa så att de följer de lagar, regler och rekommendationer som finns. LÄS MER
13. Ivanhoe AB -en analys av flödeskedjan med förslag till förbättringar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Denna rapport är ett examens arbete med titeln ” Ivanhoe AB – en analys av flödeskedjan medförslag till förbättringar”. Till grund för rapporten ligger kvalitativa undersökningar ochintervjuer. I rapporten hålls ett hermeneutisktigt förhållningssätt med positivistisk prägel samt deduktion med inslag av abduktion. LÄS MER
14. Kritiska händelser i inköpsprocessen : en studie av de faktorer som skapar konsumentvärde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Dagens konsumenter har många valmöjligheter vilket leder till ökad konkurrens mellan företagen på marknaden. Ett effektivt sätt för ett företag att minska konkurrensen är att försöka skilja sig från mängden genom profilering. LÄS MER
15. Revenue Management ur ett serviceperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning:Revenue Management handlar om att sälja rätt produkt, till rätt person, vid rätt tid och till rätt pris, som ett sätt att optimera intäkterna och är en vanlig styrfilosofi inom till exempel hotellbranschen. Service Management är en styrfilosofi där olika interna processer understödjer ett tjänsteföretags arbete med att ge god service tillsammans med tjänsterna som säljs. LÄS MER