Sökning: "privat och offentlig marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden privat och offentlig marknadsföring.
1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER
2. Det mörka kakreceptet : Dark Patterns och användarens inställning till cookie-förfrågningar på statliga och kommersiella webbsidor
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Sedan införandet av dataskyddsförordningen GDPR den 25 maj 2018 har internetanvändare i alla EU/ESS länder blivit mötta av en förfrågan om godkännande av cookies vid varje besök av en ny hemsida. Frågan ska enligt lag tydligt informera användare om att cookies används, i vilket syfte och hur länge de sparas. LÄS MER
3. Att vara en attraktiv arbetsgivare i offentlig sektor : En studie om hur Älvsbyns kommun kan arbeta för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke avseende lärare
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker Älvsbyns kommuns arbetsgivarvarumärkning avseende lärare och berör frågan kring hur kommunen kan säkerställa dess kompetensförsörjning. Undersökningen är av kvalitativ karaktär och bygger på semistrukturerade intervjuer där fem verksamma lärares åsikter och tankar lyfts fram i relation till tidigare forskning. LÄS MER
4. Attityder till privat och offentlig digital primärvård i Sverige: En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar allmänhetens attityd samt skillnaden i attityder till privat och offentlig sektor
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Digital primary care has become increasingly popular among patients in recent years. During the Covid-19 pandemic the number of digital care visits increased significantly in both private and public sector, meanwhile digital primary care has been much debated. LÄS MER
5. Mindre konsultföretags etablering i den privata byggsektorn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Extensive construction projects are often complicated and unique. It is, therefore, essential that the right competence participate to ensure all steps in the construction process are done the right way. This competence is often not sufficient for the participants who are interested in the construction of the building. LÄS MER