Sökning: "privat och offentlig marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden privat och offentlig marknadsföring.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Det mörka kakreceptet : Dark Patterns och användarens inställning till cookie-förfrågningar på statliga och kommersiella webbsidor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Niklas Stavnjak; Olivia Bröddén; [2023]
    Nyckelord :Cookies; Dark Patterns; Persuasive Design; General Data Protection Regulation; Websites; Cookies; Dark Patterns; Persuasive Design; GDPR;

    Sammanfattning : Sedan införandet av dataskyddsförordningen GDPR den 25 maj 2018 har internetanvändare i alla EU/ESS länder blivit mötta av en förfrågan om godkännande av cookies vid varje besök av en ny hemsida. Frågan ska enligt lag tydligt informera användare om att cookies används, i vilket syfte och hur länge de sparas. LÄS MER

  3. 3. Att vara en attraktiv arbetsgivare i offentlig sektor : En studie om hur Älvsbyns kommun kan arbeta för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke avseende lärare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ella Sundqvist; Maja Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Employer attractiveness; kompetensutveckling; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Studien undersöker Älvsbyns kommuns arbetsgivarvarumärkning avseende lärare och berör frågan kring hur kommunen kan säkerställa dess kompetensförsörjning. Undersökningen är av kvalitativ karaktär och bygger på semistrukturerade intervjuer där fem verksamma lärares åsikter och tankar lyfts fram i relation till tidigare forskning. LÄS MER

  4. 4. Attityder till privat och offentlig digital primärvård i Sverige: En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar allmänhetens attityd samt skillnaden i attityder till privat och offentlig sektor

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefine Ansved; Susanna Roald; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; Intentions; Digital health care; Primary care; Private and public sector;

    Sammanfattning : Digital primary care has become increasingly popular among patients in recent years. During the Covid-19 pandemic the number of digital care visits increased significantly in both private and public sector, meanwhile digital primary care has been much debated. LÄS MER

  5. 5. Mindre konsultföretags etablering i den privata byggsektorn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jonathan Hägglund; Salwa Toumeh; [2021]
    Nyckelord :Procurement; Consultant; Contractor; Contract; LOU; ABK; private sector; public sector; Marketing.; Upphandling; Konsult; Entreprenör; Entreprenad; LOU; ABK; privat sektor; offentlig sektor; Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Extensive construction projects are often complicated and unique. It is, therefore, essential that the right competence participate to ensure all steps in the construction process are done the right way. This competence is often not sufficient for the participants who are interested in the construction of the building. LÄS MER