Sökning: "produktpresentation"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet produktpresentation.

  1. 1. Gränssnittsdesign för optimal produkpresentation : Hur UX-design kan användas för produktpresentation och påverka användarupplevelse

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sofia Dinh; [2023]
    Nyckelord :UX design; user experience; product presentation; interface design; UX-design; användarupplevelse; produktpresentation; gränssnittsdesign;

    Sammanfattning : This study has been carried out in collaboration with BeKa SWEDEN AB with the aim ofinvestigating how optimal product placement and product presentation should take place on awebsite using UX design. The research question reads as follows: "How can UX design beused to create an optimal product presentation of a single product, and further improve theuser experience on a web page?". LÄS MER

  2. 2. Produktvisualisering av skor på webben : en studie om interaktion och användarupplevelse vid produktpresentationer online

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för design

    Författare :Julia Ekman; Tea Falkenberg; [2018]
    Nyckelord :E-handel; Användarupplevelse; Webbgränssnitt; 3D; Web3D; Webb visualisering; Produktpresentation e-handel;

    Sammanfattning : Vid design och utveckling av produktpresentationer på e-handelsplatser är användarupplevelse en viktig aspekt som bör tas hänsyn till. Eftersom att digitala designers behöver förstå användarens behov vid digitala gränssnitt bidrar denna studie med information om användares krav för bäst uppfattning och navigation vid e-handels presentationer. LÄS MER

  3. 3. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER

  4. 4. Online visual merchandising : På e-handelssidor riktade mot den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Berggren; Klara Nordin; [2015]
    Nyckelord :Visual merchandising; e-commerce; online visual merchandsing; online path finding assistance; environment; manner of product presentation; Visual merchandising; e-handel; online visual merchandsing; konsumentbeteende; navigering; e-handelsmiljö; produktpresentation;

    Sammanfattning : År 2014, var kläder och skor två av de varukategorier som resulterade i flest transaktioner online, i Sverige. Till följd av att e-handeln växer, behöver företag inom modeindustrin utveckla sin visual merchandising online, så att den är lika effektiv som i fysiska butiker. LÄS MER

  5. 5. Visual Merchandising Online : ur ett konsument- samt företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Landin Hellqvist; Michelle Michel; Frida Rinaldo; [2015]
    Nyckelord :Onlinehandel; Visual merchandising online VMO ; Visuell kommunikation; konsumentbeteende; S-O-R modell;

    Sammanfattning : Befintlig litteratur inom visual merchandising online (VMO) indikerar på ökat behov av att utveckla teorier anpassade för VMO. Målet med denna studie är att bidra med uppdaterade teorier och infallsvinklar inom VMO som grundar sig på konsumenters åsikter och beteende. LÄS MER