Sökning: "professional service industry"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden professional service industry.
1. From the Beach to the Sahara - A qualitative study of junior management consultants' identity work between billable projects
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The recent economic downturn has largely affected businesses around the world, resulting in decreased demand for management consultancy services. In combination with recent years' aggressive hiring strategies, this has put many junior management consultants in a position where their utilization rates have plummeted and time between billable projects has increased notably. LÄS MER
2. An Obituary for the Billable Hour - A qualitative investigation of the barriers to implementing value-based pricing in the legal industry and the necessary capabilities to facilitate the transition.
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Due to intensifying competition and client expectations, law firms worldwide are starting to transition from the conventional billable hour model to value-based pricing (VBP) models. While promising significant efficiency gains, this transition entails fundamental challenges for all stakeholders and necessitates changes in firms' capabilities. LÄS MER
3. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER
4. Att mäta prestation inom revisionsbranschen : En kvalitativ studie om prestationsmätning ur revisorns perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Prestationsmätning syftar till att styra organisationen i en riktning som ligger i linje med företagets övergripande mål och strategi. Det är ett styrmedel som initialt designades för industrisektorn, vilket resulterat i att frågor ställts huruvida mätningen kan appliceras på tjänsteverksamheter. LÄS MER
5. ”En kvalitativ studie om servitrisens självkänsla och emotioner inom restaurangbranschen”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Inom restaurangbranschen finns det krav och normer för hur en servitris ska bemöta restaurangens gäster. Dessa krav ingår i arbetsrollen och påverkar servitrisens emotioner och självkänsla, vilket skapar en emotionell belastning för servitriserna. LÄS MER