Sökning: "proposition analys"

Visar resultat 1 - 5 av 131 uppsatser innehållade orden proposition analys.

  1. 1. Kommunalisering av skolan - En argumentationsanalys om den svenska skolans kommunalisering

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Alexander Fyhn Unander-Scharin; Adrian Ekvall; [2024]
    Nyckelord :Kommunalisering; skolan; argumentationsanalys; WPR-analys; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I denna uppsats har en diskussion förts om kommunaliseringen av den svenska skolan. Studien använder sig av en argumentationsanalys på både dåtida och nutida argument om kommunaliseringen samt kartlägger skolans förändring som ägde rum 1991. LÄS MER

  2. 2. Engagerad i engagemanget; En analys av hur Intern Employer Branding och Transformativt Ledarskap främjar medarbetarnas engagemang, förklarat ur Social Exchange Theory

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Eneo Cela; [2024]
    Nyckelord :Intern employer branding; transformativt ledarskap; Social Exchange Theory; medarbetarengagemang; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien identifierar och analyserar sambandet mellan intern employer branding (IEB), transformativt ledarskap och Social Exchange Theory (SET), samt hur dessa arbetar för att öka medarbetarnas engagemang inom en organisation som arbetar med rekrytering och bemanning. Studien grundar sig på en kvalitativ forskningsansats, med insamlad data från semistrukturerade intervjuer med både medarbetare och ledningen för att få en mångfaldig, övergripande uppfattning om organisationens engagemang. LÄS MER

  3. 3. Business models in autonomous road freight : A case study of the commercialisation of autonomous driving technology in the road freight industry

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Klaus Arthur Schucht; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Commercial operations of autonomous trucks are expected to be launched by the end of the decade. The introduction of autonomous trucks is associated with the opportunity to establish new business models and the disruption of the road freight industry. LÄS MER

  4. 4. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Schill; Ebba Flykt; [2023]
    Nyckelord :sustainability; FMCG products; customer values; behaviors; marketing; hållbarhet; “FMCG”-produkter; kundvärderingar; beteenden; marknadsföring;

    Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER

  5. 5. Employer branding: Hur ska företag inom stål- och metallindustrin attrahera samt behålla kompetent personal : En kvalitativ studie om vad arbetare och studenter inom stål- och metallindustrin prioriterar hos en attraktiv arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Felix Wernqvist; Carl Gabrielsson; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value propositions; Communication; Employer brand; Attractive employer; Employer branding; Employer value propositions; Kommunikation; Employer brand; Attraktiv arbetsgivare;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera vilka Employer valuepropositions som anställda inom stål- och metallindustrin samtpotentiella arbetstagare anser vara viktigast hos en attraktivarbetsgivare. Detta för att ge företagen inom branschen bättre underlagför hur de blir mer framgångsrika med sin Employer branding Metod: Resultatet av studien analyserades med hjälp av en tematisk analys föratt identifiera och analysera fem olika dimensioner. LÄS MER