Sökning: "public relations transparens"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden public relations transparens.

  1. 1. Identifying Synergies and Trade-offs between the Grand Ethiopian Renaissance Dam and the Sustainable Development Goals

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Sandra Thengius; Olivia Preston; [2018]
    Nyckelord :Sustainable Development Goals; Hydroelectric power; Grand Ethiopian Renaissance dam; Synergies; Trade-offs; Globala Målen; Vattenkraft; Renässansdammen; Synergier; Målkonflikter;

    Sammanfattning : The Grand Ethiopian Renaissance Dam (GERD) is a large hydropower project currently under construction in Ethiopia. Supposedly it will benefit the people of Ethiopia through an increased access to electricity, but it is also associated with complex political relations between Ethiopia and the neighbouring countries Egypt and Sudan. LÄS MER

  2. 2. Maktrelationer i stadsplanering

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Emanuel Toft; Gorm Hyltén-Cavallius; [2017]
    Nyckelord :Makt; Governance; Stadsplanering; Malmö; Blandade upplåtelseformer; Power; Urban planning; Mixed tenure;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna kandidatuppsats behandlar formell och informell maktutövning inom governance-styrd planering. Studien syftar till att undersöka vilka förutsättningar som finns för Malmö stad att implementera en blandning av upplåtelseformer på stadsdelsnivå inom ramen för existerande maktstrukturer. LÄS MER

  3. 3. Är alla medel tillåtna för att väcka uppmärksamhet? En kvalitativ studie av de etiska gränserna kring PR-bluffar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Shira Cohen; Gry Andersson Nordström; [2015]
    Nyckelord :publicity; PR-scam; strategisk kommunikation; etik; lögner; publicitet; PR-bluff; Public Relations; lies; ethics; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under 2013 skapades kampanjerna Marabou Black, Miss Skinny och DILL, som alla kom att benämnas PR-bluffar. Kampanjernas målsättning var att väcka uppmärksamhet genom vilseledande information. Huruvida dessa PR-bluffar kan anses vara etiskt godtagbara är något praktiker, PR-praktiker och reklammakare, varit oense om. LÄS MER

  4. 4. Den lokala lobbyn : En studie om informella kontakters betydelse för kommunala beslut

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Nicole Lindberg; Adrian Welander; [2015]
    Nyckelord :Lobbying; pressure group system; pressure groups; public affairs; public relations; PR; democracy; interview; Lobbying; lobbning; lobbyism; public affairs; public relations; PR; demokrati; intervju;

    Sammanfattning : Forskningen om lobbyism i Sverige har hittills i huvudsak fokuserat på riksdagen. I den här uppsatsen undersöks lobbyism på kommunal nivå utifrån ett mottagarperspektiv med fokus på beslutsfattare och deras erfarenheter av lobbyism. LÄS MER

  5. 5. Transparens inom PR-verksamhet : En studie om PR-företagens förhållanden till öppenhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Olof Ehrs; [2011]
    Nyckelord :Transparency; Secrecy; Public Relations; communication; accounting; strategy; target groups; PR-tools; PR-labour; PR-consultancies; media relations; lobbying; crisis management; news work; principals.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Transparency within Public Relations – A study about PR-companies understanding of openness Pages: 71 Authors: Olof Ehrs Tutor: Virginia Melián Course: Media and Communication Studies, Bachelor Degree. Period: Autumn 2011. University: The Department of Journalism, Media and Communication, JMK,at Stockholm University. LÄS MER