Sökning: "reading proficiency"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden reading proficiency.

  1. 1. The Complex Nature of Reading Comprehension for Upper Secondary Students with Autism in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Henrietta Edlund; Rebecka Larsson; [2024]
    Nyckelord :reading comprehension; inference generation; autism spectrum disorder; English as a foreign language; working memory; scaffolding;

    Sammanfattning : In order to provide equal education to students with autism spectrum disorder (ASD) in Swedish upper secondary English as a foreign language (EFL) classrooms, support must be provided that adapts to their strengths and needs regarding reading comprehension. Multiple studies show that many upper secondary students with ASD in Sweden do not meet the knowledge requirements for passing grades in English, and require support in reading comprehension. LÄS MER

  2. 2. Pleasure reading for development of English as a second language : Pleasure reading at home and its effects in the English classroom. How pleasure reading in English can improve children’s comprehension of and proficiency in English as a second language.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Moberg; [2023]
    Nyckelord :English; Swedish; grades 4 to 6; English as a second language; language development; reading; pleasure reading; reading for language acquisition; language learning; Engelska; svenska; årskurs 4 till 6; engelska som andra språk; språkutveckling; läsning; nöjesläsning; läsning för språkinlärning; språkinlärning;

    Sammanfattning : This study aims to find an understanding of how pleasure reading outside of a classroom context can assist in the development of English as a second language. The study primarily seeks to examine what teachers and parents say about how the access to and active reading of English books in children’s home environment can benefit their language skills development in the classroom, and this has been done through qualitative interviews. LÄS MER

  3. 3. Reading between the lines : A quantitative study of Swedish upper secondary students’ idiom familiarity in English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Viktoria Rösler; [2023]
    Nyckelord :idiom; familiarity; comprehension; Sweden; Upper secondary school; EnglisH;

    Sammanfattning : This study investigates Swedish upper secondary students’ familiarity with English idioms, and whether or not there are differences depending on what level of proficiency the students are at. The participating students took an idiom familiarity test adapted from Nippold & Rudzinski (1993) which aimed at measuring students’ familiarity with a number of English idioms. LÄS MER

  4. 4. Den livslånga lusten att läsa : En kvalitativ studie av klasslärares uppfattningar om vilka faktorer som påverkar elevers motivation till att läsa och deras arbete

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Caroline Olsson; [2023]
    Nyckelord :Reading; motivation; the sociocultural perspective; self-efficacy; phenomenography; Läsning; motivation; det sociokulturella perspektivet; självförmåga; fenomenografi;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka klasslärares uppfattningar om vilka faktorer som påverkar elevers motivation till att läsa, med fokus på hur de arbetar med motivation till att läsa. Syftet besvaras genom kvalitativa intervjuer av semistrukturerad karaktär med åtta klasslärare. LÄS MER

  5. 5. LinguaMapping: The New Frontier in Language Processing : A New Online Tool for Measuring Swedish L1 Transfer in English Embedded Relative Clauses

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Henrik Salomonsson; [2023]
    Nyckelord :L1 transfer; English embedded relative clauses; language processing; eye-tracking; self-paced reading; LinguaMapping;

    Sammanfattning : The structure of embedded relative clauses in English may involve several grammatical elements, generating different grammatical rules with respect to word order. Studying the impact of first language (L1) transfer in the production of English embedded relative clauses is important to reveal valuable information about specific challenges in second language acquisition (SLA). LÄS MER