Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Upplevelser av marknadsföring vid IT-rekryteringsprocesser och dess inflytande på förväntningar och attityder

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Johanna Johansson; [2018]
    Nyckelord :Realistic Job Preview; employer branding; Upplevelser av marknadsföring; IT-rekryteringsprocesser; arbetsgivarvarumärke; IT-organisationer; kandidatupplevelse; förväntningar; attityder; IT- och telecombranschen; arbetsgivarvarumärkesstrategi; realistisk rekrytering; varumärkesbyggandet; RLCP RJP;

    Sammanfattning : Den svenska arbetsmarknaden lider av en strukturell brist av IT- kompetens. Situationen börjar väcka oro bland myndigheter och privata aktörer samtidigt som att attrahera och behålla kompetenta IT- kandidater är en nödvändighet för många av dagens IT-organisationer. LÄS MER

  2. 2. Är du en av oss? : -En kvalitativ studie om organisationskulturens påverkan på rekrytering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Lisa Fritsch; Joel Yderberg; [2016]
    Nyckelord :Organizational culture; recruitment; organizational identity; person-organization fit; realistic job preview; interview; values; Organisationskultur; rekrytering; organisationsidentitet; matchning; företagspresentation; intervju; värderingar;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att visa för- och nackdelar för organisationskulturens påverkan på rekryteringen hos organisationer som är präglade av organisationskultur, samt hur en organisation avgör vilken individ som passar in. Vi ämnar beskriva eventuella risker, möjligheter och begränsningar med dessa metoder för både organisation och individ. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding ur ett medarbetarperspektiv : En fallstudie om hur medarbetare inom en offentlig organisation upplever och identifierar sig med den.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Johan Lilieqvist; Jonatan Skoglund; [2014]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Realistic Job Preview; Psykologiska kontrakt; Identifiering; organisationskultur.;

    Sammanfattning : Employer Branding är ett strategiskt verktyg som ökat i popularitet i dagens organisationer för att attrahera, rekrytera och behålla personal. I näringslivet talas det om tre starka skäl att arbeta med Employer Branding. LÄS MER