Sökning: "receptionsstudie"
Visar resultat 36 - 40 av 66 uppsatser innehållade ordet receptionsstudie.
36. Svenska politikers självbiografier : En receptionsstudie med genusperspektiv
Master-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Abstract Autobiographies by politicians are growing as a genre in Sweden and since 1991 female politicians have gradually become active writers in the genre. This thesis is concerned with the effect of gender on how autobiographies by politicians are being received in editorials and reviews in Swedish daily press. LÄS MER
37. "...det var bättre än teater, vanlig teater." : En receptionsstudie av den unga publikens upplevelser av sin delaktighet i mobiltelefondramat Antigones dagbok
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för barnkulturforskningSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att diskutera vilken delaktighet RATS Teater erbjuder sin publik i mobiltelefondramat Antigones dagbok och vidare visa på hur publiken förvaltar denna delaktighet under föreställningstillfället.I uppsatsens första del görs en semiotisk tolkning av föreställningens visuella och audiella teckengrupper. LÄS MER
38. En medveten grupp om en kritiserad bransch : En receptionsstudie i snabbmatsbranschens CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Att undersöka vilka budskap om CSR som företag i en kritiserad bransch förmedlar i marknadskommunikation. Dessutom att få indikationer på hur denna kommunikation uppfattas av studenter som ingår en generation som är kritisk till marknadskommunikation och reklam. LÄS MER
39. När budskapet går in i hjärtat : En receptionsstudie av bilder från organdonationskampanjer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att utföra en receptionsstudie där fem stycken kampanjbilder från utländska organdonationsorganisationer studeras från ett mottagarperspektiv, i den här studien syftar det till en svensk målgrupp. Studien är uppdelad i två huvudmoment, en semiotisk bildanalys och fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
40. Konsumentens upplevelse av interaktiv reklam
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Tidigare studier påvisar att dagens marknadsföring inte är lika effektiv som förr, och behöver därmed nyanseras. Marknadsförare är på ständig jakt efter nya effektiva sätt att förmedla sina budskap på. En av dessa nya fenomen är interaktiv reklam. LÄS MER