Sökning: "receptionsstudie"

Visar resultat 36 - 40 av 66 uppsatser innehållade ordet receptionsstudie.

  1. 36. Svenska politikers självbiografier : En receptionsstudie med genusperspektiv

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Sofia Andersson; [2016]
    Nyckelord :självbiografier; självbiografier av politiker; litteratursociologi; receptionsstudier; genusvetenskap; intersektionalitet; maskulinitetsstudier; värdering av litteratur; svenska politiker;

    Sammanfattning : Abstract   Autobiographies by politicians are growing as a genre in Sweden and since 1991 female politicians have gradually become active writers in the genre. This thesis is concerned with the effect of gender on how autobiographies by politicians are being received in editorials and reviews in Swedish daily press. LÄS MER

  2. 37. "...det var bättre än teater, vanlig teater." : En receptionsstudie av den unga publikens upplevelser av sin delaktighet i mobiltelefondramat Antigones dagbok

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för barnkulturforskning

    Författare :Manilla Ernst; [2015]
    Nyckelord :Barnkultur; barnperspektiv; barns perspektiv; barnteater; delaktighet; digital teknik; förförståelse; hermeneutik; scenkonst; reception;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att diskutera vilken delaktighet RATS Teater erbjuder sin publik i mobiltelefondramat Antigones dagbok och vidare visa på hur publiken förvaltar denna delaktighet under föreställningstillfället.I uppsatsens första del görs en semiotisk tolkning av föreställningens visuella och audiella teckengrupper. LÄS MER

  3. 38. En medveten grupp om en kritiserad bransch : En receptionsstudie i snabbmatsbranschens CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Arvid Löfquist; Olle Lagerlof; [2015]
    Nyckelord :Receptionsstudie; Corporate Social Responsibility; marknadskommunikation; ansvarstagande; snabbmatsbranschen;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Att undersöka vilka budskap om CSR som företag i en kritiserad bransch förmedlar i marknadskommunikation. Dessutom att få indikationer på hur denna kommunikation uppfattas av studenter som ingår en generation som är kritisk till marknadskommunikation och reklam. LÄS MER

  4. 39. När budskapet går in i hjärtat : En receptionsstudie av bilder från organdonationskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Susanna Petersson; Fahlman Marie; [2015]
    Nyckelord :Perceptionstudy; Semiotic; Organ donation; Campaign; Focus group; Visual analysis; Model of influence; Receptionsstudie; Semiotik; Organdonation; Kampanjbilder; Fokusgrupper; Bildanalys; Påverkansmodell;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utföra en receptionsstudie där fem stycken kampanjbilder från utländska organdonationsorganisationer studeras från ett mottagarperspektiv, i den här studien syftar det till en svensk målgrupp. Studien är uppdelad i två huvudmoment, en semiotisk bildanalys och fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 40. Konsumentens upplevelse av interaktiv reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Ruth Zagadou; Martina Cierzniak; [2015]
    Nyckelord :Attityd; Interaktivitet; Reklam; PR;

    Sammanfattning : Tidigare studier påvisar att dagens marknadsföring inte är lika effektiv som förr, och behöver därmed nyanseras. Marknadsförare är på ständig jakt efter nya effektiva sätt att förmedla sina budskap på. En av dessa nya fenomen är interaktiv reklam. LÄS MER