Sökning: "reklam begrepp"

Visar resultat 21 - 25 av 63 uppsatser innehållade orden reklam begrepp.

  1. 21. Reklam är ju något man är allmänt trött på : En kvalitativ studie om hur influencers följare resonerar kring sponsrade inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Lisa Rydell; Emilia Isaxon; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; influencer; sponsrade inlägg; följare.;

    Sammanfattning : Influencer marketing, marknadsföringsmetoden som många företag använder sig av i sociala medier och som under de senaste åren blivit en allt mer förekommande metod. Företag låter inflytelserika personer, så kallade influencers, sprida företagets budskap om en produkt eller ett varumärke i ett marknadsföringssyfte i deras sociala kanaler. LÄS MER

  2. 22. "Det är så man umgås idag" - En studie om vårdnadshavarnas syn på surfplattan i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Evaldsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om surfplattans existens i förskolan utifrån vårdnadshavarnas perspektiv. Syftet med studien har varit att undersöka hur vårdnadshavarna förhåller sig till digitala verktyg i förskolan samt hur de anser att det påverkar små barns lärande och utveckling. LÄS MER

  3. 23. Naken och stolt, eller bara blottad? : - En komparativ studie av American Apparel:s framställning av kvinnor i reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Evelina Niva Wonevik; Therese Holm; [2018]
    Nyckelord :American Apparel; femvertising; stereotyp; representation; reklam; semiotik;

    Sammanfattning : I denna uppsats granskas företaget American Apparel:s tidigare och nuvarande bildkommunikation. Företaget har kritiserats otaliga gånger för sin sexistiska porträttering av kvinnor i reklam, vilket är en av faktorerna som har tvingat företaget till en nylansering. LÄS MER

  4. 24. #FemvertiseThis - Mot bättre förståelse för kvinnlig porträttering vid skapande av rörlig reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Olofsson; Disa Steén; [2018]
    Nyckelord :femvertising; gender stereotypes; female portrayals; advertising; commercials; könsstereotyper; kvinnlig porträttering; reklamskapande; rörlig reklam;

    Sammanfattning : Femvertising etablerades som begrepp av det amerikanska medieföretaget SheKnows Media år 2014, och innebär reklam som förstärker kvinnor. Då begreppet är relativt nytt finns lite forskning i ämnet. LÄS MER

  5. 25. ”Ja då ses vi på lördag!" : En semiotisk analys av spelreklam för Stryktipset, med myten om fotbollshuliganism som utgångspunkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rikard Aronsen; Mattias Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Hooligans; Casuals; Football Culture; Svenska Spel; Stryktipset; Semiotics; Myths; Huliganer; Casuals; Fotbollskultur; Svenska Spel; Stryktipset; Semiotik; Myter;

    Sammanfattning : I den här kvalitativa studien har två reklamfilmer granskats och analyserats utifrån en semiotisk analysmetod med denotation, konnotation och myter som huvudfokus. Efter analysen har även en jämförelse mellan reklamfilmerna genomförts. LÄS MER