Sökning: "reklamkommunikation"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet reklamkommunikation.

  1. 1. ”Hennes & Mauritz presenterar (…)” : en semiotisk analys av reklam med kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Åsa Randahl; [2016]
    Nyckelord :Semiotik; konsumtionsbeteende; självidentitet; H M; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har syftet att undersöka hur vi kan förstå meningsskapande i fenomenet fast fashion genom H&M:s reklamfilmer med kända personer. Uppsatsen vill synliggöra hur reklam övertalar och bidrar till att upprätthålla konsumtionens värden, normer och värderingar i samhället och kulturen i stort. LÄS MER

  2. 2. Infographics i reklam - Om informationsvisualisering som metod i reklamkommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Klara Abrahamsson; [2013]
    Nyckelord :grafisk design; infographics; informationsvisualisering; informationsdesign; reklam; visuell kognition perception;

    Sammanfattning : This thesis examines information visualization, infographics, as a method of advertising. To answer the initial research question of what makes infographics an appropriate method for print advertising, a practical infographic-based advertising campaign has been designed. LÄS MER

  3. 3. Naturligt, kulturligt eller finurligt? En kvalitativ innehållsanalys av American Apparels reklamkommunikation

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emilia Brandt; Astrid Holm; [2011]
    Nyckelord :American Apparel; reklamkommunikation; marknadsföring; konsumtionssamhälle; konsumism; semiotik; symbolhandlingar; hipster; nukultur; motkultur; naturlighet; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Etisk marknadsföring har i dagens konsumtionssamhälle blivit vanligare. I dagligvaruhandeln sprider sig alternativa produkter som sätter sig emot en förödande kapitalism. Det föreligger här intressanta aspekter som är värda att plockas upp till ytan och granskas. LÄS MER

  4. 4. Frank, Robert & Stig : A Study About Organizational Core Value Branding, through Notional Employees

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Andersson; Madelene Yavuz Iskander; [2010]
    Nyckelord :Notional Employees; Core Values; Spokesperson; Spokes Character; Advertising communication; Organizational Core Value Communication; Fiktivt anställda; Grundvärderingar; Talesman; Reklamkommunikation; Kommunikation via företags grundvärderingar;

    Sammanfattning : The phenomenon of notional employees has started to occur, since companies are facing an increased challenge to break through the marketing clutter. The phenomenon makes it possible for companies to communicate the increasingly important intangible values of a brand. LÄS MER