Sökning: "retailbranschen"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade ordet retailbranschen.
6. E-handelns påverkan på mindre företags internationalisering : - Fördelar och nackdelar
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med förevarande studie är att undersöka vilka för- och nackdelar e-handeln erbjudit ett mindre svenskt företag i retailbranschen under dess internationalisering och hur dessa påverkat internationaliseringen. För att besvara syftet har vi genom en kvalitativ studie och sex intervjuer och undersökt ett mindre svenskt företag som säjer stilmässigt utpräglade kläder. LÄS MER
7. Framtidens Affärsmodeller inom Retail - helt oförutsägbara eller bara lite annourlunda?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats har som syfte att bidra med kunskap kring hur affärsmodeller för sällanköpsvaror inom retailbranschen kan komma att se ut i framtiden. Metod: Författarna har tillämpat en abduktiv metodansats med ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER
8. Optimering av bemanning för att möta kundflöde och öka servicen – En jämförande fallstudie på Stadium Helsingborg
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: I retailbranschen, som är en personalintensiv bransch, ställs det allt högre krav på servicen i butiken. Om företaget kan förmedla en upplevelse av hög kvalitet genom bra service skapas lojala och nöjda kunder. Dålig optimering av personal i butiken kan vara kostsamt och ge upphov till dålig service. LÄS MER
9. Problemidentifiering och idéuppsnappning i kvalitetsarbetet - en undersökning av fortlöpande kvalitetsförbättring i butikskedjor
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I retailbranschen krävs ett fokus på detaljer, och med snabba förändringar som en dominerande faktor, behöver dessa detaljer ständigt kvalitetsförbättras. I den allt hårdnande konkurrensen behövs ledare och medarbetare som ständigt tänker på organisationens behov. LÄS MER
10. Detaljhandelns förutsättningar för att skapa äkta kundlojalitet - i vilken utsträckning finns de?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Dagens konkurrenskraftiga samhälle medför större rivalitet om kunderna vilket omöjliggör för företag att endast vara passiva och vänta på kundernas infinnande. Istället krävs differentiering för att utmärka sig bland ett stort antal existerande företag. LÄS MER