Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 575 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ebba Bäckman; Ella Åberg; [2023-09-20]
    Nyckelord :Greenwashing; Grön marknadsföring; Reklam; Multimodal analys; Semiotik; Retorikanalys;

    Sammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER

  2. 7. Totalitarismens existensform. Textualitet och politik i tre verk av Imre Kertész

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :William Csergö; [2023-06-20]
    Nyckelord :Imre Kertész; literature and politics; textuality; deconstruction; performativity; totalitarianism; Holocaust; litteratur och politik; textualitet; dekonstruktion; performativitet; totalitarism; Förintelsen;

    Sammanfattning : This thesis explores the theoretical and political dimensions of textuality and self-reflexivity in the literature of Imre Kertész (1929–2016). Specifically, it investigates the relationship between textuality and reflexivity, and totalitarian experiences of the Holocaust and the communist dictatorship in post-war Hungary. LÄS MER

  3. 8. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  4. 9. Turning Audiences into Activists: A Qualitative Case Study of PragerU and Moral Foundations Theory

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Natalia Pfeifer; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : YouTube plays a significant role in the right wing media ecosystem, especially as an alternative source for news and information beyond traditional media outlets. PragerU is a far right YouTube channel with over 3 million subscribers and 1. LÄS MER

  5. 10. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Olle Wester; Henrik Weilander; Alicia Brasch Flodén; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Instagram; personification; Ulf Kristersson; Moderaterna.; Politisk kommunikation; Instagram; personifiering; Ulf Kristersson; Moderaterna.;

    Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER