Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 575 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. "Jag kommer aldrig ha en relation" : En retorikvetenskaplig studie om sexualundervisning i anpassade skolformer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Retorik

    Författare :Emmy Ingesson; [2023]
    Nyckelord :Sexual education; disability; invitational rhetoric; appreciative inquiry; intersectionality; rhetorical agency;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to investigate school staff's attitudes towards sexual education for young people with disabilities, within special needs education in Sweden. The rhetorical analysis aims to include answers to what school staff members consider to be adequate sexual education, what obstacles and opportunities they see as well as how they experience their own and their students' rhetorical agency. LÄS MER

  2. 22. Varför blev det en energikris? : En retorisk studie om svenska partiledares kriskommunikation online i samband energikrisen 2022-23

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Josefine Persson; [2023]
    Nyckelord :Rhetorical analysis; crisis communication; framing theory; political leaders; Swedish Parliament; social media; Instagram;

    Sammanfattning : The energy crisis in Europe has had a huge impact on several countries, giving both businesses and the general public a hard time paying the electric bills. In Sweden there has been a rather big controversy around the crisis and how to best solve it. LÄS MER

  3. 23. Drömmen om ett annat liv : Dokumentärserier om ”livet på bondgården” och dess inverkan på berättelserna som formar vår världsbild

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Solina Lujinovic-Magnusson; [2023]
    Nyckelord :Rhetoric; Ecolinguistics; Rhetorical Agency; Documentary series; Narrative; Kenneth Burke;

    Sammanfattning : The aim of this study is to, from a rhetorical perspective, contribute to the ecolinguistic discipline. This is done by demonstrating which and how underlying narratives are constructed in two Swedish documentary series with the theme "life on a farm". LÄS MER

  4. 24. - Sålt vår själ...? Men det är ju precis tvärtom! : En kvalitativ studie av Oatlys kriskommunikation under krisen med Blackstone Growth.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Vilma Rosenblad; Wilma Nordin; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Crisis communication; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; critical rhetorical analysis; Oatly; Blackstone Growth.; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; kriskommunikation; kritisk retorikanalys; Oatly; Blackstone Growth; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the oat milk company Oatly applies crisis communication strategies and rhetorical components to maintain a good reputation and legitimacy in relation to the crisis regarding the investment firm Blackstone Growth. Creating a discrepancy between the way Oatly act and the way they present themselves; Oatly is presented as a sustainable company while Blackstone has been criticized to jeopardize environmental and human rights issues. LÄS MER

  5. 25. Krisen utifrån konsumenternas ögon - En kvalitativ fallstudie om tolkningen av en kris på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Julin Davenius; Lovisa Eles; [2023]
    Nyckelord :kriskommunikation; TikTok; konsumentperspektiv; den retoriska arenan; Framing; tolkning; strategisk kommunikation crisis communication; consumer perspective; the rhetorical arena; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap till forskningsfältet kriskommunikation genom att anamma ett konsumentperspektiv och undersöka hur användare på TikTok kommunicerar om- och tolkar en kris samt de förutsättningar som funnits externt och internt för användarnas kriskommunikation. Konsumentperspektivet syftar till att bidra med förståelse kring hur organisationers kriskommunikation kan anpassas därefter för att bli effektiv. LÄS MER