Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 575 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. "Jag kommer aldrig ha en relation" : En retorikvetenskaplig studie om sexualundervisning i anpassade skolformer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/RetorikSammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to investigate school staff's attitudes towards sexual education for young people with disabilities, within special needs education in Sweden. The rhetorical analysis aims to include answers to what school staff members consider to be adequate sexual education, what obstacles and opportunities they see as well as how they experience their own and their students' rhetorical agency. LÄS MER
22. Varför blev det en energikris? : En retorisk studie om svenska partiledares kriskommunikation online i samband energikrisen 2022-23
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The energy crisis in Europe has had a huge impact on several countries, giving both businesses and the general public a hard time paying the electric bills. In Sweden there has been a rather big controversy around the crisis and how to best solve it. LÄS MER
23. Drömmen om ett annat liv : Dokumentärserier om ”livet på bondgården” och dess inverkan på berättelserna som formar vår världsbild
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : The aim of this study is to, from a rhetorical perspective, contribute to the ecolinguistic discipline. This is done by demonstrating which and how underlying narratives are constructed in two Swedish documentary series with the theme "life on a farm". LÄS MER
24. - Sålt vår själ...? Men det är ju precis tvärtom! : En kvalitativ studie av Oatlys kriskommunikation under krisen med Blackstone Growth.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this study is to examine how the oat milk company Oatly applies crisis communication strategies and rhetorical components to maintain a good reputation and legitimacy in relation to the crisis regarding the investment firm Blackstone Growth. Creating a discrepancy between the way Oatly act and the way they present themselves; Oatly is presented as a sustainable company while Blackstone has been criticized to jeopardize environmental and human rights issues. LÄS MER
25. Krisen utifrån konsumenternas ögon - En kvalitativ fallstudie om tolkningen av en kris på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap till forskningsfältet kriskommunikation genom att anamma ett konsumentperspektiv och undersöka hur användare på TikTok kommunicerar om- och tolkar en kris samt de förutsättningar som funnits externt och internt för användarnas kriskommunikation. Konsumentperspektivet syftar till att bidra med förståelse kring hur organisationers kriskommunikation kan anpassas därefter för att bli effektiv. LÄS MER