Sökning: "sällanköpsvaruhandeln"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet sällanköpsvaruhandeln.

  1. 1. Digitalisering av den fysiska handeln. En kvalitativ studie om hur butiker inom sällanköpsvaruhandeln använder & uppfattar tekniska analysverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Skoog; Marie Ryman; [2022-02-16]
    Nyckelord :digitalisering; fysiska butiker; analysverktyg; kamerateknik; omnichannel;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur tekniska analysverktyg används och uppfattas av respondenter inom sällanköpsvaruhandeln. Ett möjligt analytiskt verktyg är en kamerateknik som kan omvandla konsumentbeteende till statistik. LÄS MER

  2. 2. Sökmotoroptimering inom sällanköpsvaruhandeln : En kvalitativ studie som undersöker uppfattningen av SEO inom den svenska sällanköpsvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Evelina Landsberg; Linda Löfberg; [2021]
    Nyckelord :Sökmotoroptimering; digital marknadsföring; inbound marketing; The 4S web-marketing mix model; coronapandemin.;

    Sammanfattning : Sedan utvecklingen av world wide web på 1990-talet har den digitala utveckling vuxit mer och mer. I takt med digitaliseringen har SEO blivit ett viktigt marknadsföringsverktyg som företag kan använda för att öka sin synlighet online. I slutet av 2019 spreds ett virus vid namn covid-19. Viruset utlöste en pandemi som skakade om världen. LÄS MER

  3. 3. Butiksdöd eller butiksrenässans? : Hur skapar små fysiska modebutiker konkurrenskraft?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linn Eklöf; Alice Vadér; [2020]
    Nyckelord :Competitiveness; marketing strategies; pricing strategies; e-commerce; digitalization; small physical stores; restructuring; rural-and city-area; fashion industry.; Konkurrenskraft; marknadsföringsstrategier; prissättningsstrategier; ehandel; digitalisering; små fysiska butiker; strukturomställning; rural- och city-area; modebranschen.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen av sällanköpsvaruhandeln har bidragit till en strukturomställning där konkurrensen för fysiska butiker blivit allt hårdare. Brytpunkten för tillväxt inom modebranschen, som ingår i sällanköpsvaruhandeln, har skiftats från fysisk butik till e-handel och den snabbväxande e-handeln visar inga tecken på att avta, snarare tvärtom. LÄS MER

  4. 4. Stayin’ alive - Fysisk butik Vs. Digitalisering : Vilka strategier utvecklar fysiska butiker för att bemöta den ökade konkurrensen i och med digitaliseringen?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Savannah Ejdenwik; Lina Forsander; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; physical store; competition; digitalization; E-handel; fysisk butik; konkurrens; digitalisering;

    Sammanfattning : Problemställning: Mellan åren 2011 och 2017 lades 5000 fysiska butiker i Sverige inom sällanköpsvaruhandeln ner, samtidigt har e-handelns omsättning ökat markant de senaste åren. I Linköping har den fysiska handeln inte minskat nämnvärt det senaste året vilket gör det intressant att studera hur de fristående butikerna i staden agerar för att hantera den ökade konkurrensen e-handeln och digitaliseringen bär med sig. LÄS MER

  5. 5. Ett detaljhandelsperspektiv på kundupplevelser i fysiska butiker : Ett exempel från Dalarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Astrid Asplund; [2019]
    Nyckelord :detaljhandeln; sällanköpsvaruhandeln; fysiska butiker; modebranschen; kundupplevelser; konkurrens;

    Sammanfattning : E-commerce is challenging the traditional trade in physical stores. Sales growth in the consumer goods trade has stopped while e-commerce continues to grow. Companies can use customer experience strategies in response to the challenge of remining profitable and avoiding a so-called store death. LÄS MER