Sökning: "salamanca"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade ordet salamanca.

  1. 11. Influence of different frequencies order in a multi-step LSTM forecast for crowd movement in the domains of transportation and retail

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Manuel Cadarso Salamanca; [2018]
    Nyckelord :LSTM; frequency; forecast; neural network; LSTM; frekvens; prognos; neurala nätverk;

    Sammanfattning : Denna avhandling presenterar ett tillvägagångssätt för att förutspå förflyttning inom folkmassor med hjälp av LSTM-neurala nätverk. Specifikt analyseras inflytandet som olika frekvenser av tidsserier har på både prognosen för folkmassorna och designen i arkitekturen inom transport och handel. LÄS MER

  2. 12. Åtgärdsprogram : En kritisk diskursanalytisk studie av åtgärdsprogram för yngre elever med stöd i sin läs- och skrivutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Susanne Kock; [2017]
    Nyckelord :Action programme; discourses; documentation; special education perspective; critical discourse analysis.; Åtgärdsprogram; diskurser; dokumentation; specialpedagogiska perspektiv; kritisk diskursanalys.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur behov och åtgärder i ämnet svenska beskrevs i några åtgärdsprogram upprättade för elever i årskurserna 1-3.   Frågeställningarna handlade om hur lärare beskrev elevens behov av stöd och efterföljande åtgärder.   För att besvara frågeställningarna har kritisk diskursanalys använts. LÄS MER

  3. 13. Inkluderad? - pedagogers arbete för inkludering av fysiskt funktionsnedsatta elever på fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Macbagan; Hannah Pollacco; [2016]
    Nyckelord :exclusion; identity; inclusion; physically disabled students; stigmatization;

    Sammanfattning : The purpose of the survey was to see what methods teachers use to include the physically disabled students in leisure education and the used methods meet the goals and requirements under the UNCRC, the Salamanca Statement and national law formulate.The study had two main questions: How do teachers describe their methods of including the physically disabled students at leisure centers? Does the leisure education meet the requirements of the UNCRC, the Salamanca Statement and national law? Followed by two sub-questions: What is the economic conditions of the leisure centers? In what extent are the leisure centers accessible for the physical disabled students? To answer the purpose and issues qualitative group interviews with 2-3 teachers at three separate leisure centers in a minor, and major municipality in Skåne was conducted. LÄS MER

  4. 14. BEHAVIOR MANAGEMENT INTERVENTIONS FOR STUDENTS WITH ASD IN INCLUSIVE CLASSROOMS : A Systematic Literature Review

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, CHILD

    Författare :Evangelia Ioannou; [2016]
    Nyckelord :Autism Spectrum Disorders ASD ; behavior management; inclusive classroom; interventions; preschool; primary school;

    Sammanfattning : During the last decade, the number of children diagnosed with Autism Spectrum Disorders (ASD) has increased and more and more children with ASD are educated in inclusive classrooms. Although their inclusion can have several benefits, teachers face some challenges. LÄS MER

  5. 15. Så minns vi skolans ansträngningar för att vi skulle nå målen i svenska : - en kvalitativ studie av elevers erfarenheter från grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Pia Fjätvall; [2015]
    Nyckelord :Compulsory school; life stories; learning disabilities; the Salamanca Declaration; Grundskola; ínkludering; introduktionsprogram; specialpedagogik; åtgärdsprogram.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ta del av erfarenheterna bland några elever på introduktionsprogrammet som inte nått målen för årskurs 9 i svenska i grundskolan. Studien skulle ge svar på bland annat hur eleverna upplevt skolans försök att hjälpa dem nå målen. LÄS MER