Sökning: "samskapande"
Visar resultat 21 - 25 av 158 uppsatser innehållade ordet samskapande.
21. Fast vårdkontakt inom nära vård -ett förbättringsarbete om personcentrerat arbetssätt samt en studie ur patient och medarbetarperspektiv
Master-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för kvalitetsförbättring och ledarskapSammanfattning : Svensk patientlag fastställer att patienter med stort vårdbehov ska ha en fast vårdkontakt (FVK). Inom ramen av god och nära vård ska FVK erbjudas till dessa patienter. FVK förutsätter att vårdpersonalen antar ett personcentrerat arbetssätt och upprättar en hälsoplan i samskapande med patienten. LÄS MER
22. The new frontier of co-creation : What are the drivers for consumers to engage in co-creation activities in the metaverse?
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Research Question: What are the drivers for consumers to co-create in the metaverse and howcan companies use them to increase engagement in co-creation? Purpose: The purpose of this study is to get insight into how companies canincrease consumer engagement for participation in co-creation activitieswithin the metaverse. By enlightening the research community and businesses about the consumer perspective on the metaverse and the cocreation possibilities and what their drivers would be to engage in cocreation, companies can better target these individuals and ultimately increase their brand value. LÄS MER
23. Setting up Relationships in the Context of new Asset Efficiency Service Offerings
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : One of the most current situations for businesses to deal with is the highly competitive markets. Organizations often deal with this by including more services into their offerings to become more attractive to their customers, termed servitization. LÄS MER
24. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER
25. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER