Sökning: "sandra jönsson"

Visar resultat 6 - 10 av 35 uppsatser innehållade orden sandra jönsson.

  1. 6. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER

  2. 7. Socionomstudenters förberedelse inför yrkeslivet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Linda Jönsson; Sandra Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :förberedelse; kunskap; learning by doing; Malmö universitet; socionom; socionomutbildning; student;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur nyexaminerade socionomer upplever att utbildningen förberett dem inför yrkeslivet efter examen från Malmö universitet. I studien undersöks också hur socionomerna resonerar kring utbildningens innehåll samt utformning. LÄS MER

  3. 8. Mötet i hallen – ur ett jämlikhetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Sandra Jönsson; Martina Johansson; [2018]
    Nyckelord :Jämlikhet; likvärdighet; relation; möte; förskolans hall;

    Sammanfattning : Studien utgår från ett projekt som initierats av en förskola där vi som examensarbetesskribenter har haft som uppgift att titta på pedagogernas roll ur ett utomstående perspektiv. Det relationella perspektivet har fått en betydande roll genom hela studien då just mötet mellan pedagog och barn varit i fokus. LÄS MER

  4. 9. Förskolan - en plats där olikheter möts? : Förskollärares samtal om en inkluderande verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Annika Jönsson; Sandra Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Inkludering; fokusgruppssamtal; barn i behov av särskilt stöd; förskola; socialkonstruktionism; diskurspsykologi; förskollärare.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare under fokusgruppssamtal resonerar kring en inkluderande verksamhet för barn i en svensk förskolekontext. Utifrån syftet konkretiserade vi följande frågesä̈llningar: Vilka tolkningsrepertoarer kring inkludering för barn i behov av särskilt stöd framträder i förskollärarnas diskussioner? och Vilka kategoriseringar av barn eller vuxna synliggörs i fokusgruppssamtalen? Studien tar avstamp i problemområdet att det saknas tidigare forskning gällande just vilka tolkningsrepertoarer som konstrueras i förskollärarnas samtal inom ämnet inkludering, samt vilka kategoriseringar som görs av barn eller vuxna i förskollärares samtal. LÄS MER

  5. 10. Determinants affecting the intention to buy green clothing products : A quantitative study on Swedish millennials

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :William Henriksson; Sandra Jönsson; [2018]
    Nyckelord :Green Marketing; Green Clothing Products; Green Consumer Behavior; Swedish Millennials; Green Gap;

    Sammanfattning : Background: The clothing industry is guilty of environmental destruction, at the same time consumers and more specifically Swedish millennials have shown increasing concern for the environment. Those favorable environmental attitudes and concerns has however in some green contexts shown to not affect the intention to buy green products which might suggest that there exists a so-called attitude-intention gap. LÄS MER