Sökning: "service company and customer relations"

Visar resultat 6 - 10 av 58 uppsatser innehållade orden service company and customer relations.

  1. 6. Utveckling av service- och tjänsteerbjudande inom en TPL- verksamhet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Alexander Fallahi; Alexander Ahlstrand; [2019]
    Nyckelord :service- och tjänsteerbjudande; TPL; Sammarbete; Outsourcing; Kundrelation;

    Sammanfattning : I dagens konkurrenskraftiga miljö är det aktuellt för företag att låta TPL-företag överta logistiska funktioner istället för företag att utföra det själva. Företag tar hjälp av TPL-företag av olika anledningar, dels för att minska kostnader men också för att företag inte har resurser för att utföra tjänsten själva. LÄS MER

  2. 7. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oscar Wennberg; Yasa Abdulla Karim; [2018]
    Nyckelord :Social Media; CRM; Customer Relations; SME; Sociala Medier; CRM; Kundrelationshantering; SME;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER

  3. 8. Advantageous for Who? : A Study of How Delivery and Return Policies Affect Customer Perception of Multichannel Retailers

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Niklas Heed; Jakob Granlund; [2018]
    Nyckelord :Delivery; Returns; Brand Image; Brand Loyalty; Multichannel Retailer;

    Sammanfattning : In today’s retail landscape, the goal of retaining loyal customers is a pivotal part of success. Multichannel retailers offer an extended service package which increases the chances of totally satisfied customers, a requirement for loyalty. In 2017, 20-30 percent of all purchased e-commerce goods were returned. LÄS MER

  4. 9. Underhållsstrategier för bostadsfastigheter : fem modeller för inre underhåll

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Safir Ismail; [2018]
    Nyckelord :Property maintenance; housing maintenance; apartment maintenance; Fastighetsunderhåll; Inre underhåll; Lägenhetsunderhåll;

    Sammanfattning : Planerat fastighetsunderhåll bör ske på ett strategiskt och genomtänkt sätt. Om detta inte görs medför det allt som oftast att underhållsarbetet sker ostrukturerat med missnöjda hyresgäster som resultat. LÄS MER

  5. 10. Är vi redo för Augmented Reality? : En studie i eftermarknadsservice med teknisk innovation.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jonas Blomgren; Kristoffer Hasslevall; [2018]
    Nyckelord :Servitization; Aftermarket Service; Knowledge Sharing; Self-Service; Augmented Reality; Tjänstefiering; Eftermarknadsservice; Kunskapsöverföring; Självservice; Augmented Reality;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens digitaliserade samhälle ställs det höga krav från kunder på att saker och ting ska fungera. Det ställs krav på att företag ska tillhandahålla sina kunder med ett attraktivt erbjudande och med dagens snabbt växande teknologier möjliggörs nya sätt att erbjuda service. LÄS MER