Sökning: "service company and customer relations"

Visar resultat 16 - 20 av 58 uppsatser innehållade orden service company and customer relations.

  1. 16. Hållbarhet, ett sätt att försäkra långsiktiga kundrelationer? : En fallstudie av Länsförsäkringar Östgötas arbete med hållbarhetsfrågor för att skapa långsiktiga kundrelationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Hellström; Clara Lindgren; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Sustainability; Legitimacy and Customer Relationships; Corporate Social Responsibility; hållbarhet; legitimitet och kundrelationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att jordens resurser inte är oändliga är något som idag är allmänt känt, vilket ställer krav på ett gemensamt arbete för en hållbar utveckling. Företag har därmed kommit att rikta ett allt större fokus mot sociala, miljömässiga och etiska mål, snarare än en ensidig inriktning på ekonomiska mål. LÄS MER

  2. 17. Kundrelationer inom banksektorn : En studie om hur banker arbetar med att upprätthålla goda kundrelationer med hänsyn till den teknologiska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sinem Teker; Nicole Demir; [2016]
    Nyckelord :Digital relations; customer relationship; bank; trust; relationship marketing; Digitala relationer; kundrelationer; bank; förtroende; relationsmarknadsföring; lönsamhet;

    Sammanfattning : The banking sector has undergone major changes as a result of the technological development. The emergence of digital services in the banking sector has led to that the customers are able to manage their errands on their own. As a natural consequence, the physical contact between the bank and customer has reduced. LÄS MER

  3. 18. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Minna Norrman; [2016]
    Nyckelord :kundvärde; kommunikation; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; jord-skogsfastighet; fastighetsmäklare; customer value; communication; relationship marketing; service marketing; quality; real estate agent;

    Sammanfattning : Förståelsen för- och vikten av kundnöjdhet och affärsrelationer med sina kunder har under de senaste decennierna ökat. Begreppen tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring har blivit etablerade och idag vill de flesta företag veta hur kunder upplever affärerna med dem. LÄS MER

  4. 19. In-House VS Outsourcing – Organizing Real Estate Management

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Marcus Lindh; Filip Lindmark; [2016]
    Nyckelord :Real Estate Management; Organization; In-House; Outsourcing; Customer Relations; Organizational Management; Transaction Cost Efficiency; Fastighetsförvaltning; Organisering; In-House; Outsourcing; Kundrelationer; Organisationsstyrning; Transaktionskostnads-effektivitet;

    Sammanfattning : Since the financial- and real estate crisis in 1990-1993, the Swedish real estate market has changed a lot. Companies that earlier considered themselves as technical-oriented has shifted towards being service-oriented with increased customer focus, which in turn has amplified the competitiveness within the industry. LÄS MER

  5. 20. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Hult; Robin Johansson; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; e-CRM; long-term relationships; websites; e-mail; social media; integrated marketing communication; SME; B2B; Relationsmarknadsföring; e-CRM; långvariga relationer; webbsidor; e-mail; sociala medier; integrerad marknadskommunikation; SMF; B2B;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER