Sökning: "service company and customer relations"
Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade orden service company and customer relations.
11. Occupational health and safety engineers' support of clients' OHS management systems
Magister-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Background: Swedish law demands a systematic work environment management system (SWEM) and establishes the employer as responsible for this. In 2016, 44 % of Swedish Work Environment Authorities’ submissions regarded lack of SWEM. LÄS MER
12. Hur personliga är tjänsteföretag? : En innehållsanalys av friskvårdsföretags användning av sociala medier med fokus på personalens framställning
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Varför? Det är den ständiga frågan. Anledningen till att vissa företag lyckas bättre än andra beror ofta på hur man agerar med sin marknadsföring (Kotler och Keller 2012). Hos företag som erbjuder service (tjänsteföretag) ligger större krav på personalen som utgör ett viktigt redskap för att öka företagets värde. LÄS MER
13. Managing the gaps between intended and enacted value propositions : A qualitative study exploring internal marketing in a retail context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The fierce competition on the retail market has led firms to stop focusing on firm-customer transactions and start focusing on firm-customer relations. New customer demands makes it impossible for firms to gain a sustainable advantage by focusing only on their goods assortment. LÄS MER
14. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER
15. Fortsättning följer : En kvalitativ studie om kundrelationer inom tjänstedesignbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Sedan 1970-talet har västvärlden gått mot ett mer renodlat tjänstesamhälle, tjänstesektorns ökande konkurrens har lett till framväxten av tjänstedesign. Tjänstedesign-branschen är en växande bransch och syftet med tjänstedesign är att förbättra och utveckla alla kundupplevelser i tjänsteföretag. LÄS MER