Sökning: "service company and customer relations"

Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade orden service company and customer relations.

  1. 11. Occupational health and safety engineers' support of clients' OHS management systems

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Henrik Strohmayer; Ellen Ljusterdal; [2018]
    Nyckelord :Occupational health and safety management; OHS engineer; management systems; consultant role; small enterprises; medium-sized enterprises; Systematisk arbetsmiljöarbete; arbetsmiljöingenjör; ledningssystem; konsultroll; småföretag; medelstora företag;

    Sammanfattning : Background: Swedish law demands a systematic work environment management system (SWEM) and establishes the employer as responsible for this. In 2016, 44 % of Swedish Work Environment Authorities’ submissions regarded lack of SWEM. LÄS MER

  2. 12. Hur personliga är tjänsteföretag? : En innehållsanalys av friskvårdsföretags användning av sociala medier med fokus på personalens framställning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martin Rosqvist; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand; service; service company; staff; Marknadsföring; varumärke; service; tjänsteföretag; personal;

    Sammanfattning : Varför? Det är den ständiga frågan. Anledningen till att vissa företag lyckas bättre än andra beror ofta på hur man agerar med sin marknadsföring (Kotler och Keller 2012). Hos företag som erbjuder service (tjänsteföretag) ligger större krav på personalen som utgör ett viktigt redskap för att öka företagets värde. LÄS MER

  3. 13. Managing the gaps between intended and enacted value propositions : A qualitative study exploring internal marketing in a retail context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victoria Starkhammar; Anna Neglén; [2017]
    Nyckelord :value proposition; retail; internal marketing; frontline employee; customer service concept; service; service managemet; retail management; intended value proposition; enacted value proposition;

    Sammanfattning : The fierce competition on the retail market has led firms to stop focusing on firm-customer transactions and start focusing on firm-customer relations. New customer demands makes it impossible for firms to gain a sustainable advantage by focusing only on their goods assortment. LÄS MER

  4. 14. Tjänsteutveckling i skogssektorn : en fallstudie av Södras ekonomiska rådgivning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jonas Samuelsson; [2017]
    Nyckelord :ekonomi; generationsskifte; intervjuer; kommunikation; kvalitativ; relationer; relationsmarknadsföring; tjänstekvalitet; utvärdering; communication; economy; evaluation; generational; interview; relations; relationship marketing; service quality; qualitative;

    Sammanfattning : Dagens tjänstesektor växer sig allt starkare vilket ställer krav på konkurrenskraftiga tjänsteerbjudanden. För skogsnäringen innebär det ett större fokus på att erbjuda helhetslösningar till skogsägarna. En tjänst som har framtiden för sig är rådgivning inför generationsskiften då 1/3 av skogsägarna är över 65 år. LÄS MER

  5. 15. Fortsättning följer : En kvalitativ studie om kundrelationer inom tjänstedesignbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Fagerberg-Ask; Felicia Sandén; [2017]
    Nyckelord :Service design; customer relations; business-to-business; word-of-mouth; collaboration; tjänstedesign; kundrelationer; business-to-business; word-of-mouth; samarbete;

    Sammanfattning : Sedan 1970-talet har västvärlden gått mot ett mer renodlat tjänstesamhälle, tjänstesektorns ökande konkurrens har lett till framväxten av tjänstedesign. Tjänstedesign-branschen är en växande bransch och syftet med tjänstedesign är att förbättra och utveckla alla kundupplevelser i tjänsteföretag. LÄS MER