Sökning: "service quality in the banking"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden service quality in the banking.

  1. 1. Diversity and Team Performance in Banks : A qualitative analysis of how workplace diversity and team performance are related: A study of Swedish banks

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Idiris Abiib; Richardo Mezher; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Given the rise of multiculturalism in Sweden and the need for businesses to adapt, this topic is particularly relevant for Swedish banks. Moreover, it provides background information on the Swedish banking sector, highlighting its historical development and the influence of digitalisation on services. LÄS MER

  2. 2. Bankanställdas motivation i det nya normala : En kvalitativ studie om bankanställdas motivation vid distansarbete

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Frida Stafrin; Clara Wadér; [2022]
    Nyckelord :Distance work; working from home; motivation; bank employees; SDT; Distansarbete; motivation; bankanställda; SDT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tjänsteföretag såsom banker är i stort behov av motiverade anställda då det skapar förutsättningar för goda prestationer och service av bra kvalitet. Motivation har vidare visat sig påverkas i olika riktningar av det distansarbete som numera blir allt vanligare. LÄS MER

  3. 3. Från funktion till innovation : En studie om svenska bankkunders upplevda tjänstekvalitet på internetbanken och hur bankernas förbättringsarbete bör prioriteras

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexander da Silva Villalba; Agnes Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Internet banking; Mobile banking; Service quality; Quality improvement; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual; Kundnöjdhet; Internetbank; Mobilbank; Tjänstekvalitet; Kvalitetsförbättring; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom banksektorn har på senare tid ökat, då digitaliseringen av tjänster har möjliggjort för nya aktörer likt neobanker att etablera sig på marknaden. Kvaliteten på tjänsteerbjudandet har stor påverkan på tjänsteföretagens framgång på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Framtida affärsmöjligheter med Open Banking

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Erik Busk; Johan Harrysson; [2022]
    Nyckelord :Open Banking; Open Finance; Embedded Banking; PSD2; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : The banking industry is getting more data driven and one of the main drivers of this is the Open Banking phenomenon. Open Banking allows account holders to digitally transfer their banking data from their bank to third party companies, it also allows third party companies to initiate payments on behalf of an account holder. LÄS MER

  5. 5. Tjänstekvalitet inom bankbranschen : En studie om företagskunders förväntningar och upplevelser i en föränderlig marknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mattias Backman; [2021]
    Nyckelord :Service quality; bank services; B2B-customers; SERVQUAL; SSTQUAL; Digitalization; Tjänstekvalitet; banktjänster; företagskunder; SERVQUAL; SSTQUAL; digitalisering;

    Sammanfattning : Banker har i stor utsträckning övergått från traditionella interpersonella leveranser till digitala alternativ, genom användandet av självbetjäningsteknik (SST) (Johns & Perrot, 2008). Detta har medfört minskning av antalet bankkontor, framförallt i Norden (Dallerup et al. 2018; Svenska Bankföreningen, 2020). LÄS MER