Sökning: "skolan i storbritannien"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden skolan i storbritannien.

  1. 1. Englishes och kulturell representation i en EFL-lärobok

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Leila Chaar; [2023]
    Nyckelord :Content Analysis; Critical Discourse Analysis CDA ; Cultural Representation; Discourse Analysis; EFL; ELF; English language; Englishes; ESL; Mixed Methodology; Qualitative analysis; Quantitative analysis; Textbook Analysis; Diskursanalys; EFL; ELF; Engelska språket; Englishes; ESL; Innehållsanalys; Kritisk diskursanalys CDA ; Kvalitativ metod; Kvantitativ metod; Kulturell representation; Läromedelsanalys; Mixad metod;

    Sammanfattning : I syfte att undersöka föreställningar om det engelska språket och kulturer i läroboken Solid Gold 1 genomfördes en innehållsanalys med mixad metod bestående av kvantitativ och kvalitativ analys. Teorier och begrepp ur diskursanalys och kritisk diskursanalys (CDA) användes som tolkningsverktyg i den kvalitativa analysen. LÄS MER

  2. 2. Till följd av hemlöshet : En scoping review om risker till följd av hemlöshet för ungdomar och unga vuxna

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Fattima Shakeel Chaudary; Rand Sawas Najar; [2023]
    Nyckelord :Homelessness; risk; risk factor; child; young child young adults; experience; Hemlöshet; risker; riskfaktorer; ungdomar; unga vuxna; erfarenhet;

    Sammanfattning : Med längre bostadsköer och ökande hemlöshet vill vi med denna studie rikta fokus mot ungdomar och unga vuxna som till följd av hemlöshet står inför ökade risker. Syftet med denna scoping review är att identifiera och sammanställa risker som ungdomar och unga vuxna står inför till följd av hemlöshet samt identifiera kunskapsluckor. LÄS MER

  3. 3. Policy and regulation options for new and emerging offshore wind markets

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Inês Mendes Letra; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis addresses the need for policy and regulatory frameworks to support the sustainable growth of the offshore wind industry in new and emerging markets. The global need for clean and renewable energy is driving the emergence of offshore wind energy as a viable solution to achieve net-zero emissions goals. LÄS MER

  4. 4. Interconnections between the CircularEconomy and the SustainableDevelopment Goals (SDGs), asystematic study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mélissandre Houbeaut; [2021]
    Nyckelord :Sustainable Development Goals SDGs ; Circular Economy CE ; Interconnection; Causality; Correlation; Interaction; Synergies and Trade-offs; Hållbar Utveckling SDGs ; Circulär Ekonomi CE ; Sammakoppling; Kausalitet; Korrelation; Koppling; Synergi; Avvägning;

    Sammanfattning : 2015 is a turning point in the common history where the 2030 Agenda has set 17 Sustainable Development Goals (SDGs) to transform our world into a thriving and sustainable society in which humankind’s well-being is ensured while protecting the planet’s environmental boundaries. The same year, the European Commission adopted its first Circular Economy Action Plan with 54 actions to be implemented with a concise milestone: closing the loop. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar med inkluderande arbete i matematikundervisning, för elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Josefin Karlsson; Viktoria Fleron Vilsmyr; [2020]
    Nyckelord :Anpassad; Exkludering; gymnasiet; Upper Secondary; Individualisering; Inkludering; intergrering; matematiksvårigheter; specialpedagogik; särskilt stöd; undervisning;

    Sammanfattning : I denna literaturstudie undersöks forskningsfrågan Vilka utmaningar finns det med inkluderande arbete i matematik för elever i behov av särskilt stöd? Syftet med litteraturstudien är att få en överblick över de utmaningar som finns för elever med matematiksvårigheter vid inkludering i helklassundervisning i matematik. I litteratursökningen har processen utgått både från nationell och internationell forskning inom detta område för att få en bred bild över det inkluderande arbetet i skolan och dess variation. LÄS MER