Sökning: "spel management -svenska"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden spel management -svenska.
1. Icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Smärta hos barn i samband med procedurer i sjukvården är ett vanligt problem som sjuksköterskan hanterar. Hos barn är smärta tydligt kopplat till rädsla och otrygghet. Syfte: Att kartlägga icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn. LÄS MER
2. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER
3. Anonymiserad rekrytering : Rätt väg att gå, eller ett spel för galleriet?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to chart practitioners' views of an anonymous recruitment. Method: To study our chosen phenomenon of anonymous recruitment, a case study has been employed to focus on a specific phenomenon, which we have approached through unstructured interviews. LÄS MER
4. Third-party risks in industrial control systems: : A case study in the wind power sector
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report investigates third-party risk for SCADA systems, using Swedish wind power as an empirical case study. Supervisory, Control, and Data Acquisition (SCADA) systems are used in the wind power industry to monitor and control the operational process. The paper also proposed potential strategies for reducing third-party risks and exposures. LÄS MER
5. Tic-Tac-Toe Robot : Automated Tic-Tac-Toe Game With Robotic Control
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis covers the design, construction and programming of an automated tic-tac-toe game with robotic control and image processing. Research shows that robotic systems, over time, have transitioned from manufacturing tools to service tools with a large focus on human interaction, a central aspect- of this project. LÄS MER