Sökning: "stakeholder"
Visar resultat 41 - 45 av 2233 uppsatser innehållade ordet stakeholder.
41. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER
42. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER
43. Users’ Perceptions of the Patient-Accessible Electronic Health Record “Journalen” : An interpretive research from users’ perceptions
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to investigate patients’ and physicians’ perceptions and recommendations of Patient-Accessible Electronic Health Records (PAEHR) in order to achieve Patient-Centred Care (PCC). The study employs Soft System Methodology (SSM) as a holistic approach to understanding the complex and dynamic nature of Electronic Health Records (EHRs) in the healthcare sector. LÄS MER
44. Ökad kolsänka i den svenska skogen : ett intressentperspektiv
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Dagens klimatpolitik står inför stora förändringar då den går mot att breddas. Åtgärder för att öka upptag av koldioxid från atmosfären blir alltmer väsentligt för att nå 1,5 graders-målet och klimatneutralitet till 2050. LÄS MER
45. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaperSammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER