Sökning: "storytelling sweden"
Visar resultat 11 - 15 av 101 uppsatser innehållade orden storytelling sweden.
11. Ingen vill missa en bra berättelse : En analys av tre organisationers strategiska identitetsskapande berättande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this paper is to create a deeper understanding of how organizations can create and recreate their identity through strategic storytelling on their website. The study focuses on the work of three Swedish organizations (IKEA Sweden, Klippan municipality and Luleå University of Technology) with strategic storytelling in their identity-creating communication. LÄS MER
12. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER
13. Communication in the time of Corona : A Qualitative Content Analysis of speeches to the nations during the Covid-19 pandemic from a Narrative Theory perspective
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This study compared the narratives presented by government officials’ to the people in Sweden and Australia regarding the Covid-19 Pandemic. Government officials form the first line of communication and set the scene for further communication, contributing to peoples understanding of reality. LÄS MER
14. När det brinner i 60% av landet : En kvalitativ gestaltningsanlays av svenska nyhetstidningars gestaltning av Norrland i digitala nyhetsrubriker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sverige består av tre landsdelar: Norrland, Svealand och Götaland. Med färre invånare är Norrland ändå märkbart större till ytan och utgör ca 60% av landet. Trots den stora ytan används Norrland kontinuerligt som samlingsbegrepp för händelser inom landsdelen. LÄS MER
15. A non-governmental organization’s communication for social change: a qualitative case study of Kvinna till Kvinna
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study investigates how the non-governmental women’s rights organization Kvinna till Kvinna structures their external communication to raise public awareness in Sweden of issues important for social change; and in what way strategic communication is used in this process in order to cope with contemporary challenges. A qualitative research approach is applied to create an in-depth understanding of this. LÄS MER