Sökning: "storytelling sweden"

Visar resultat 11 - 15 av 101 uppsatser innehållade orden storytelling sweden.

  1. 11. Ingen vill missa en bra berättelse : En analys av tre organisationers strategiska identitetsskapande berättande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Christa Amnell; [2023]
    Nyckelord :strategiskt berättande; corporate storytelling; storytelling; identitetsskapande; organisationer; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to create a deeper understanding of how organizations can create and recreate their identity through strategic storytelling on their website. The study focuses on the work of three Swedish organizations (IKEA Sweden, Klippan municipality and Luleå University of Technology) with strategic storytelling in their identity-creating communication. LÄS MER

  2. 12. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  3. 13. Communication in the time of Corona : A Qualitative Content Analysis of speeches to the nations during the Covid-19 pandemic from a Narrative Theory perspective

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linda Edorsson; [2022]
    Nyckelord :Communication; Media and Communication; Narrative Theory; Meaning Making; Storytelling; Narratives; Messages; Content Analysis; Speeches to the nation; Top layer communication; Grounded Theory;

    Sammanfattning : This study compared the narratives presented by government officials’ to the people in Sweden and Australia regarding the Covid-19 Pandemic. Government officials form the first line of communication and set the scene for further communication, contributing to peoples understanding of reality. LÄS MER

  4. 14. När det brinner i 60% av landet : En kvalitativ gestaltningsanlays av svenska nyhetstidningars gestaltning av Norrland i digitala nyhetsrubriker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ester Marklund; Miranda Widdgård; [2022]
    Nyckelord :Norrland; digital news headlines; Internal orientalism; Media logic; framing analysis; Norrland; Digitala nyhetsrubriker; Internal orientalism; Medielogik; Getaltningsanalys.;

    Sammanfattning : Sverige består av tre landsdelar: Norrland, Svealand och Götaland. Med färre invånare är Norrland ändå märkbart större till ytan och utgör ca 60% av landet. Trots den stora ytan används Norrland kontinuerligt som samlingsbegrepp för händelser inom landsdelen. LÄS MER

  5. 15. A non-governmental organization’s communication for social change: a qualitative case study of Kvinna till Kvinna

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Bergh Brorsson; [2022]
    Nyckelord :non-governmental organization NGO ; external communication; women’s rights; political challenges; communication for development and social change CDSC ; strategic communication;

    Sammanfattning : This study investigates how the non-governmental women’s rights organization Kvinna till Kvinna structures their external communication to raise public awareness in Sweden of issues important for social change; and in what way strategic communication is used in this process in order to cope with contemporary challenges. A qualitative research approach is applied to create an in-depth understanding of this. LÄS MER