Sökning: "successful education"
Visar resultat 21 - 25 av 730 uppsatser innehållade orden successful education.
21. Tid att delta, planera och reflektera kring värdegrundsfrågor. : Lärares erfarenheter från värdegrundsarbete i grundskolan.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : In a democratic society values education is important, but complex and sometimes complicated to work with. This study contributes with Primary school teacher’s views and experiences on value education. It highlights the importance of a functioning and ongoing work with value systems. Further that teachers need time and efforts to do so. LÄS MER
22. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER
23. Undersökande arbetssätt i matematik : En intervjustudie om gymnasielärares syn på undersökande aktiviteters möjligheter, förutsättningar och begränsningar
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Undersökande arbetssätt ska enligt läroplanerna ingå i undervisningen i matematik för alla åldrar. Majoriteten av den forskning som lagts på undersökande arbetssätt har fokuserat på åldrar upp till grundskolans senare år. LÄS MER
24. Polisstudenter och verksamma polisers uppfattning om och förtroende för allmänheten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Att poliser har förtroende för allmänheten, och vice versa, är viktigt för ett väl fungerande samarbete och ett framgångsrikt polisarbete. Uppfattningar relaterat till yrkesrollen och yrkesmässig kontakt med människor har visats förändras under utbildning i samband med praktikperioder och vidare i övergången till yrkesliv. LÄS MER
25. Inte bara en byggkloss : En intervjustudie om lärares användning av laborativt material i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur tre verksamma matematiklärare säger sig arbeta med laborativt material i matematikundervisningen, för årskurs 4–6, eftersom läraren har stor påverkan på utfallet av användandet av laborativt material för matematisk förståelse. Det är även av intresse att utifrån lärarnas yrkeskunskap och praktik belysa möjligheter och hinder i att använda laborativt material i matematikundervisningen. LÄS MER