Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Dyk ner i samtalets värld : En kvalitativ studie om hur förskollärare främjar barns språkutveckling genom fördjupande samtal i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to contribute with preschool teachers' perceptions of the work with in-depth conversations in preschool, by in-depth conversation, we mean a conversation that deepens and challenges children to reason, reflect and analyze. The study's questions are about how preschool teachers considers that they have knowledge about in-depth conversations, how they work to promote children's language development through in-depth conversations, and what challenges they face in working with this. LÄS MER
2. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER
3. Varierande särskilda stöd i förskolan : En studie om förskolepedagogers perspektiv på stöd till barn i gråzonen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Likvärdig utbildning utan tal? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av undervisningssituationen för elever med talängslan/selektiv mutism.
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge about some educators´ perceptions regarding the teaching situation concerning students with speech impediment/selective mutism. Based on the research questions, the study aims to make visible knowledge that in the long run can contribute to a more equal education for students with speech impediment/selective mutism. LÄS MER
5. Specialpedagogiska insatser inom vuxenutbildning på gymnasial nivå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna studie handlar om fördelningen av specialpedagogiska resurser och dess insatser inom vuxenutbildning. Många studerande som jag har mött under åren inom vuxenutbildning har inte alltid haft en lyckad skolbakgrund att falla tillbaka på varför känslan, motivationen och oron inför studier i vuxen ålder många gånger kan vara befogad. LÄS MER