Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Penningtvätt : Hur påverkas kundförtroendet?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Vestman; [2020]
    Nyckelord :Penningtvätt; kundförtroende; bankers agerande; kunders attityd; kunders medvetenhet; kunders agerande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : År 2017 rapporterar medier om misstänkt penningtvätt i Danske Bank och året därpå fastslås att banken gjort sig skyldig till allvarliga brott. Tiotusentals kunder lämnar banken och bankens aktiekurs rasar till följd av risk för dyra böter. Det talas om att händelsen kan utgöra den största penningtvättskandalen i modern historia. LÄS MER

  2. 2. Reducing Swedish Banks’ Negative Impacts on Biodiversity : An Analysis of Possible Strategies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekologi

    Författare :Mikaela Ring; [2015]
    Nyckelord :Banks; biodiversity; forests; finance; investments;

    Sammanfattning : Svenska banker har stor förbättringspotential när det gäller att säkerställa att finansieringar och investeringar inte bidrar till utrotning av växt- och djurarter och förödelse av skog, våtmarker och orörda miljöer. I en rankning utförd av Fair Finance Guide fick sju av de största svenska bankerna mycket låga betyg för sina åtaganden och handlingar inom temat ”biodiversitet”. LÄS MER

  3. 3. Bankers ansvar : En studie om svenska bankers CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Per Nykvist; [2013]
    Nyckelord :CSR; Sustainability; SRI; Banks; Customers; CSR; Hållbarhet; SRI; Banker; Kunder;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur tre banker; Swedbank, SBAB och SEB arbetar med Corporate Social Responsibility (CSR) och hur deras kunder påverkas av och relaterar till dess CSR. Sedan framförallt börskraschen 2008, som till stor del skapades av bankers socialt och ekonomiskt oansvariga agerande, så har CSR begreppet ökat något enormt inom bankbranschen. LÄS MER

  4. 4. En banks arbetssätt för nöjdare kunder – En fallstudie av Handelsbanken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrick Winther Lundquist; Ljupco Karafiloski; Admir Cato; [2010]
    Nyckelord :Bank; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Organisationskultur; Organisationsfilosofi; Företagsidentitet; Marknadsföring; SKI; Handelsbanken.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har medfört att dagens kunder vill ha det som är enklare, snabbare och tryggare. Som kund på en bank vill man kunna göra sina bankärande vart man än befinner sig. Internetbanktjänster blir allt vanligare men bankkontoren finns fortfarande kvar. LÄS MER

  5. 5. Bankers strategier - samma tjänster men olika företag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Agering; Madeleine Johansson; Ola Karlsson; Johan Persson; [2006]
    Nyckelord :Bankbransch; Teknologiskifte; Kundbehov; Bankhistoria; Storleksstrategier; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva, analysera och jämföra vad svenska banker med olika storlek väljer för strategier för att möta framtidens kundbehov med utgångspunkt från dess historia, konkurrenssituation och teknologiska utveckling. Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER