Sökning: "tillämpad matematik."
Visar resultat 6 - 10 av 537 uppsatser innehållade orden tillämpad matematik..
6. Framtagning av principkonstruktion för reglering av luftflöden inom ventilation
M1-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik (MTM)Sammanfattning : Takmonterade avluftshuvar kan ha ett krav att kastlängden av luftflödet ska överstiga en minimal höjd över takytan. Moderna ventilationssystem av typen VAV (Variable Air Volume) kan anpassa luftflödet till olika rum beroende på antalet personer och mätvärden på luftkvalitet i rummen, vilket kan leda till ett lägre luftflöde under nätter och helger. LÄS MER
7. Analyzing Survey Response Time and Response Rate for Colorectal Cancer Patients Using Logistic and Poisson Regression
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Cancer is a highly prevalent disease worldwide, claiming hundreds of lives each year. In the field of cancer research, it is customary to conduct surveys in which patients are asked to self-report and assess their symptoms and overall health. LÄS MER
8. A Predictive Analysis of Customer Churn
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Churn refers to the discontinuation of a contract; consequently, customer churn occurs when existing customers stop being customers. Predicting customer churn is a challenging task in customer retention, but with the advancements made in the field of artificial intelligence and machine learning, the feasibility to predict customer churn has increased. LÄS MER
9. Vindstabilisering av SIPS byggnader i Sverige
M1-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik (MTM)Sammanfattning : Detta arbete handlar om vindstabilisering av en SIPS byggnad i Sverige där fokuset ligger påhur infästningar sker mellan grundplattan och väggarna. SIPS (Structural insulated panels) ärett bärande isoleringselement som används för att bygga hela byggnadskalet. LÄS MER
10. TESTBASERAT LÄRANDE : Lärare och elevers uppfattning av testbaserat lärande i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Formativ bedömning är en pedagogisk strategi som innebär att undervisningen utformas för att generera kvalitativ information som kan användas av både lärare och elever för att förbättra lärandet. Testbaserat lärande är en undervisningsstrategi där eleverna stimuleras till aktiv inlärning genom att testa och upprepa information och därmed förbättra minnesförmågan och inlärningen. LÄS MER