Sökning: "tillverkande företag och service"
Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden tillverkande företag och service.
6. Improving Product - Service Development Processes in Traditional Manufacturing Firms : A Case Study of a Swedish Manufacturing Firm
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Manufacturing companies have begun developing Product Service Systems to provide customers with enhanced product-service offerings. Transitioning to a service-oriented development process allows companies to restructure risks, responsibilities, and costs normally associated with owning products. LÄS MER
7. Omstrukturering av centralt reservdelslager
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Placering av lager är generellt ett viktigt beslut för ett logistiksystem då lagerlokalisering påverkar flera faktorer i ett företag. Dagens företag befinner sig i en verklighet där konkurrensen är hård med globala aktörer som ser möjligheter att nå en bredare kundkrets. LÄS MER
8. Teoretisk undersökning om relationen mellan Big Data och ekologisk hållbarhet i tillverkande industri
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Industriella revolutionen hade sin begynnelse under mitten av 1700-talet. Idag befinner vi oss i början av den fjärde revolutionen, även känd som Industri 4.0 där smarta teknologier integreras i fabriker. Ett resultat av detta är insamlandet och hanteringen av stora mängder data, vilket introducerat Big Data i den tillverkande industrin. LÄS MER
9. CSR-kommunikation mellan moder- och dotterbolag En jämförande fallstudie om kommunikationen av CSR hos multinationella företag i tjänstesektorn och tillverkningssektorn
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background and problem discussion: Multinational companies have many stakeholders who review their CSR, and studies show that communication of CSR may be lost between parent and subsidiary companies. Additional factors that affect the internal communication of CSR are whether the company is a service company or a manufacturing company. LÄS MER
10. The role of digitalized product information in maintenance services of complex products or systems
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Manufacturers dealing with complex products or systems are widely dependent on new technologies which can be utilized to create new business models. Servitization literature express an increased demand for advanced service offerings for manufacturers where revenues are generated by the performance and availability of their product. LÄS MER