Sökning: "tillverkande företag och service"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden tillverkande företag och service.
21. Förbättring av intern materialstruktur medför pålitligare materialflöden : En fallstudie utförd inom tillverkande industri
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Dagens industri påverkas av en industrialisering som pådrivs av globaliseringen och digitalisering. Kundkraven blir allt mer komplexa och efterfrågemönster varierar allt mer. LÄS MER
22. Säljares personliga egenskaper vid tjänstefiering : Behovet av förtroende och relationer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund/problem: Produktföretag skapar nya erbjudanden utformade som tjänster och helhetslösningar. Företaget säljer paket inkluderande produkten samt tillhörande. Kärnverksamheten utvidgas. LÄS MER
23. Effektivisering av materialhantering inom hälso- och sjukvård : En fallstudie på Barnonkologen, Uppsala Akademiska sjukhus
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Barnonkologen vid Uppsala Akademiska sjukhus är en barnavdelning för blod- och tumörsjukdomar. Avdelningen hanterar dagligen en stor mängd förbrukningsvaror för att kunna utföra en högkvalitativ och säker vård för patienterna. LÄS MER
24. Cirkulär ekonomi inom klädbranschen
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Sammanfattning Cirkulär ekonomi är ett koncept vars främsta princip är att eliminera avfall genom att skapa ett slutet kretslopp mellan konsument och tillverkande företag. Det bygger på att produkter som konsumenter slänger efter bruk ska, via diverse restaureringsprocesser, antingen direkt återanvändas av konsument eller återvinnas till nytt material för produktion. LÄS MER
25. Onödig efterfrågan i banksektorn : en kvalitativ studie om varför onödig efterfrågan uppstår inom telefonbanken
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syftet: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för varför onödig efterfrågan uppstår på Telefonbanken. Teoretisk och empirisk metod: Det har gjorts en kvalitativ studie med en abduktiv ansats vilket innebär att vi arbetat med teorin och sedan återvänt till empirin för att se dess betydelse för teorin. LÄS MER