Sökning: "tillverkningsland"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet tillverkningsland.

  1. 1. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melina Campoverde Morales; Dilnoza Khusnuddinova; [2021]
    Nyckelord :Country of Origin; Country of Manufacture; Buyer Decision Process; The Consumer Attraction- Repulsion Matrix; International Marketing; Stereotypes; Country of Origin; Country of Manufacture; Köpbeslutsprocessen; The Consumer Attraction-Repulsion Matrix; Internationell marknadsföring; Stereotyper;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER

  2. 2. Länder som varumärken : Hur värderar svenska konsumenter olika varors ursprungsländer?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albert Bergström; Marcus Snellman; [2020]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Produktengagemang; Tillverkningsländer; Värdeuppfattning; Country image; Etnocentrism;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker svenska konsumenters värdeuppfattning av fem olika produkter med varierande engagemangsnivå, beroende på produktens tillverkningsland. Detta för att förse företag vilka har svenska konsumenter som kunder med ett kvantitativt underlag på värdeförändringen då likvärdiga produkter har olika ursprungsländer. LÄS MER

  3. 3. Made in : en kvantitativ studie om country of origin som kvalitetsindikator

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandy Tran; Elin Andersson Lundqvist; [2019]
    Nyckelord :COO; Made in China; price; brand; quality; COO; Made in China; pris; varumärke; kvalitet;

    Sammanfattning : I och med att konsumtionssamhället förbrukar mer än någonsin, har det blivit nödvändigt att flytta produktion till länder med kapacitet att producera höga kvantiteter. Det här har lett till att det blir allt viktigare för företagen att redovisa var produkterna kommer ifrån (COO). LÄS MER

  4. 4. Made in the World? : En kvalitativ jämförelse av Country of Origin nu och då

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Blüchert; Cecilia Wihlner; [2017]
    Nyckelord :Country of Origin Ursprungsland Hybrida produkter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att se hur uppfattningen av ursprungsland vid konsumtion ser ut idag hos svenska konsumenter jämfört med tidigare studier. Detta görs genom marknads- och konsumentteorin Country of Origin. Uppsatsen har en deduktiv ansats eftersom den grundar sig i tidigare forskning inom COO. LÄS MER

  5. 5. What factors are influencing domestic purchasers in their purchase of imported low-involvement products due to the products' country-of-origin? : - A case study of a natural stones importer

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ulrika Logardt; [2014]
    Nyckelord :COO-effects; coo; effect; effects; country-of-origin; import; purchaser; purchase; Sweden; ethnocentrism; CETSCALE; low-involvement; low-involvement products; low; involvement; natural stones; stone; swedish; case study; COO-effekter; coo; effekt; effekter; ursprungsland; tillverkningsland; import; inköpare; inköp; Sverige; etnocentrism; CETSCALE; natursten; sten; svensk; fallstudie;

    Sammanfattning : The author has applied an abductive research design and performed a case study which includes a survey and e-mail interviews of workers within the construction industry. The purpose of the survey and the interviews is to investigate what factors may be the most influential for individuals in establishing their apprehension of natural stones. LÄS MER