Sökning: "tourist brochure"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden tourist brochure.

  1. 1. Strand gut, alles gut am Weltnaturerbe Wattenmeer! : Zur Übersetzung von Wortspielen und kulturspezifischen Elementen ins Schwedische am Beispiel einer deutschen Touristenbroschüre

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Antonia Karremo; [2017]
    Nyckelord :cultural words; german; official equivalent; skopos; source-text oriented translation strategies; Swedish; target-text oriented translation strategies; text type; translation; wordplay;

    Sammanfattning : The subject of this thesis is the translation of wordplays and cultural words in a German tourist brochure into Swedish. The overall aim was to examine which strategies were used to translate them and how the skopos, i.e. the purpose, and the text type affected these choices. LÄS MER

  2. 2. Navigationskonceptet DSI:s påverkan på användarupplevelsen : En studie av en elektronisk turistbroschyr

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Lena Raattamaa; Mirna Ghazali; [2015]
    Nyckelord :Interaction; Mag Designd; tourist brochure; user experience UX ; navigation; unfamiliar interface; navigation concept; application; familiarity.; Interaktion; Mag Designd; turistbroschyr; användarupplevelse; navigation; obekant gränssnitt; navigationskoncept; applikation; förtrogenhet.;

    Sammanfattning : En turistbroschyr är en bekant produkt som turister kan hämta information ifrån. Men hur upplever användarna interaktionen med ett obekant navigationskoncept som vi kallar DSI i kontexten av att söka turistinformation och vad har DSI för påverkan på användarupplevelsen? Vi har utfört en studie på tio respondenter. LÄS MER

  3. 3. Drömmen om The West : Bildanalys av företaget Swansons kataloger från 2002 och 2009

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS; Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Lina Pihl; [2009]
    Nyckelord :representation; authenticity; stages authenticity; place images and tourism brochures;

    Sammanfattning : This study has been about the representation of the Swedish tourism company Swanson’s. They do trips in US and every year they do a brochure with many pictures. The objective of my study is to look how pictures help to constructs places. Its often problem with pictures because sometimes they are constructs. LÄS MER

  4. 4. På resa genom turistbroschyrernas Småland

    Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Annika Källberg; [2008]
    Nyckelord :Turism; turismbroschyrer; platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze how places can be marketed through tourism brochures. The study is based on a discourse analysis and texts and pictures from three brochures, which come from the region of Småland in Sweden, have been analyzed. LÄS MER

  5. 5. A Tourist Translation : Passives, adjectives, terminology and cultural aspects in translation from English to Swedish in the tourist brochure Dover Castle

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora

    Författare :Madeleine Lejervall; [2006]
    Nyckelord :passives; attributive adjectives; terminology; cultural aspects; translation strategies;

    Sammanfattning : This study deals with difficulties of different nature encountered in the process of translating a tourist booklet on Dover Castle, published by English Heritage. The study focuses on grammatical aspects as the translation of the passive and attributive adjectives, and lexical aspects as the translation of terminology and cultural words and expressions. LÄS MER