Sökning: "traditional grocery shopping"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden traditional grocery shopping.
1. Beyond the Aisles : Enhancing the Shopping Value of a One-Stop Shop with New Service
Master-uppsats,Sammanfattning : This study explores how shopping value in one-stop stores, especially hypermarkets, can be improved by new services. It identifies additional service offerings that go beyond the traditional product-based approach. LÄS MER
2. Meningsskapande i digital design - En utvärdering av Slow Design som ramverk för design av digitala artefakter
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Arbetet utforskar hur väl det går att tillämpa Slow Design och dess principer (reveal, expand, reflect, engage, participate, evolve och ritual) inom utvecklingen av digitala artefakter. I kontrast till ett fokus på effektiva interaktioner, fokuserar Slow Design på att främja medvetna interaktioner genom att skapa tillfällen för reflektion. LÄS MER
3. The Covid-19 impact on grocery shopping behaviours of baby boomers
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to identify how Covid-19 has impacted the behaviour of baby boomers when grocery shopping. While most countries in the world went on lockdown, the Swedes decided otherwise. Covid-19 has caused unprecedented behavioural changes amongst Swedish consumers, to avoid risks affiliated with the virus. LÄS MER
4. Exploring the effects of green certification labeling in online grocery shopping platform in China
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The global pandemic has impacted daily life significantly, particularly in China. Fears of the virus, in addition to stay-at-home policies made more and more people choose to shop online instead of going to a brick-and-mortar store. LÄS MER
5. Dagligvaruhandeln online : En kvalitativ studie om positiva och negativa upplevelser i de digitala skiftet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handeln har efter pandemins utbrott genomgått en starkt framträdande förändring inom den svenska dagligvaruhandeln. Livsmedel har i motsats till andra branschorganisationer inom detaljhandeln inte uppnått samma tillväxt och det påvisas ett tydligt mönster att dagligvaruhandeln är på väg mot samma förändring. LÄS MER