Sökning: "traditional grocery shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden traditional grocery shopping.

  1. 1. Beyond the Aisles : Enhancing the Shopping Value of a One-Stop Shop with New Service

    Master-uppsats,

    Författare :Paul Pankonin; [2023]
    Nyckelord :SD-logic; Service; One-stop shop; SOR-Model; Cognitive fit; Convenience; Shopping value;

    Sammanfattning : This study explores how shopping value in one-stop stores, especially hypermarkets, can be improved by new services. It identifies additional service offerings that go beyond the traditional product-based approach. LÄS MER

  2. 2. Meningsskapande i digital design - En utvärdering av Slow Design som ramverk för design av digitala artefakter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Can Dücay Erbora; Adam Forssell Ducellis; [2023]
    Nyckelord :Slow Design; UX design; Design science; Grocery Shopping; Web shop; Slow Design; UX-design; Design science; Mathandel; Nätbutik;

    Sammanfattning : Arbetet utforskar hur väl det går att tillämpa Slow Design och dess principer (reveal, expand, reflect, engage, participate, evolve och ritual) inom utvecklingen av digitala artefakter. I kontrast till ett fokus på effektiva interaktioner, fokuserar Slow Design på att främja medvetna interaktioner genom att skapa tillfällen för reflektion. LÄS MER

  3. 3. The Covid-19 impact on grocery shopping behaviours of baby boomers

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oscar Bengtsson; Jennifer Osei; [2022]
    Nyckelord :Covid-19 in Sweden; consumer behaviour; practice theory; traditional grocery shopping; online grocery shopping; consumer shopping habits; baby boomers;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to identify how Covid-19 has impacted the behaviour of baby boomers when grocery shopping. While most countries in the world went on lockdown, the Swedes decided otherwise. Covid-19 has caused unprecedented behavioural changes amongst Swedish consumers, to avoid risks affiliated with the virus. LÄS MER

  4. 4. Exploring the effects of green certification labeling in online grocery shopping platform in China

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yifei Wang; [2022]
    Nyckelord :Online shopping experience; Food purchase; Shopping history; Organic food; datauppsättningar; neurala nätverk; blickdetektering; texttaggning;

    Sammanfattning : The global pandemic has impacted daily life significantly, particularly in China. Fears of the virus, in addition to stay-at-home policies made more and more people choose to shop online instead of going to a brick-and-mortar store. LÄS MER

  5. 5. Dagligvaruhandeln online : En kvalitativ studie om positiva och negativa upplevelser i de digitala skiftet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Nyberg André; Jamil Ahmed Ibrahim; Henrik Andersson; [2022]
    Nyckelord :E-grocery; Consumer behavior; Pandemic; E-handel; Dagligvaruhandel; Konsumentbeteende; Pandemin;

    Sammanfattning : E-handeln har efter pandemins utbrott genomgått en starkt framträdande förändring inom den svenska dagligvaruhandeln. Livsmedel har i motsats till andra branschorganisationer inom detaljhandeln inte uppnått samma tillväxt och det påvisas ett tydligt mönster att dagligvaruhandeln är på väg mot samma förändring. LÄS MER