Sökning: "traditionella klassrum"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden traditionella klassrum.

  1. 6. Distansundervisning på gymnasiet i företagsekonomi

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cesar Mirzaei langroodi; [2021]
    Nyckelord :Distansundervisning fjärrundervisning onlineundervisning;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker huruvida fyra behöriga lärare på olika svenska gymnasium samt tvåelever på ekonomiprogrammet upplever distans och fjärrstudier med fokus på ämnetföretagsekonomi. Genom en kvalitativ undersökning vill författaren få fram effektiva didaktiskaverktyg som likställer och jämför distans och fjärrundervisning med den traditionella undervisningeni ett klassrum. LÄS MER

  2. 7. Participatory design of a 3D-printed furniture concept for learning spaces : A study of large-scale additive manufacturing opportunities and limitations

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Herman Lundgren; [2021]
    Nyckelord :large-scale additive manufacturing; furniture development; semiotics; sustainability; co-design; learning environments; design thinking; storskalig additiv tillverkning; möbelformgivning; semiotik; hållbarhet; co-design; läromiljö; design thinking;

    Sammanfattning : Today, learning spaces are stuck in the industrial age with rows of desks and chairs. Differentiated teaching and personalised learning are not effective in traditional learning spaces and should focus on creating future classrooms (Kariippanon, 2017). LÄS MER

  3. 8. Lässtrategier för läsförståelse : Reading strategies for reading comprehension

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ina Frank; Emma Åsälv; [2021]
    Nyckelord :F-3; läsförståelse; lässtrategier; metakognitiva förmågor; självreglerat lärande; strategiprogram;

    Sammanfattning : Den systematiska översikten presenterar vetenskaplig grundad kunskap om hur lässtrategier kan bidra till utvecklad läsförståelse för elever i F-3. Det är en sammanställning av vetenskapliga artiklar och studier inom utbildningsvetenskap. LÄS MER

  4. 9. Kooperativt Lärande : Några metoder i ett internationellt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Michael Olave Jara; Carl Sandqvist; [2021]
    Nyckelord :Jigsaw; kooperativt lärande; peer collaboration; samarbete; STAD; Sverige; TAI; TPS;

    Sammanfattning : Abstract  Denna kunskapsöversikt har genomförts för att få svar på frågan “Vilka metoder för kooperativt lärande används i matematikundervisningen i Sverige samt resten av världen, och hur effektiva kan de vara?”. Översikten ser över flera olika metoder och koncept, dessa är; TPS, STAD, TAI, peer collaboration och Jigsaw. LÄS MER

  5. 10. Digitala lärresurser i pedagogiska och specialpedagogiska sammanhang i grundskolan: En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Christina Legnerud; Kari Zaar Marcus; [2021]
    Nyckelord :digitala klassrum; digitala lärresurser; IKT; specialpedagogik; TPACK;

    Sammanfattning : I dagens klassrum möter elever och pedagoger mängder av digitala lärresurser i form av både hård- och mjukvaror. Syftet med denna småskaliga studie var att undersöka och analysera hur lärare, speciallärare och specialpedagoger beskriver att de använt digitala lärresurser i pedagogiska och specialpedagogiska sammanhang. LÄS MER