Sökning: "trend marknad"
Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden trend marknad.
1. Kravställning i förändring - En studie i hur det ökande användandet av molnbaserade affärssystem influerar kunders krav
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Användandet av affärssystem är idag utbrett bland såväl stora som små företag. Implementeringen av dessa system är dock ofta kostsamma och komplexa processer, vilka historiskt sett har krävt god och relevant kunskap hos företaget. LÄS MER
2. Resultatvolatilitet och underprissättning av IPO : En studie på First North Stockholm
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Underprissättning vid en börsintroduktion (Initial Public Offering, IPO) har blivit ett uppmärksammat fenomen inom litteraturen för företagsfinansiering. Tidigare forskning har identifierat en trend att IPO:er är i genomsnitt underprissatta, och graden av underprissättning kan variera kraftigt. LÄS MER
3. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER
4. Aktivt förvaltade fonder i tillväxtmarknader vs utvecklade marknader
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den här uppsatsen analyserar de optimala förhållanden under vilket en aktivt förvaltad aktiefond lyckas generera en riskjusterad överavkastning. Prestationen i sin tur på den riskjusterade överavkastningen beräknas och värderas med Jensen Alfavärdet som är ett riskjusterat prestationsmått. LÄS MER
5. Innovationer inom bilindustrin och dess värdeskapande : En eventstudie om annonseringen av miljöbilars påverkan på avkastning
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Utvecklingen inom bilindustrin går mot att allt fler miljöbilar ser dagens ljus. Företag verksamma på en marknad där konkurrensen är hög, som bilindustrin, tvingas till ett innovativt beteende för att inte prestera sämre än sina konkurrenter. LÄS MER