Sökning: "trendigt"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade ordet trendigt.

  1. 1. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  2. 2. Human Digital Shadow : A Conceptual Model for Quantifying Wheel Loader Operator’s Behaviors

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Renyi Yuan; [2023]
    Nyckelord :Digital Shadow; Conceptual Modelingm Human-Machine Interaction; Wheel Loader; Digital Skugga; Konceptuell Modellering; Interaktion Mellan Människa och Maskin; Hjullastare;

    Sammanfattning : Digital Twin has been a trendy topic for half a century in the engineering field but has recently been criticized for its potential infeasibility. To approach the physical-virtual dual-connection goal, Digital Shadow has been prompted to organize the data into a virtual version for driving insights and supporting decision-making. LÄS MER

  3. 3. "Det har blivit nästan trendigt att vara autentisk" : En intervjustudie om influencer marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lovisa Eriksson; Helena Wrete; [2023]
    Nyckelord :authenticity; influencer marketing; influencer marketing agencies; influencer; mediated interaction; social interaction; social media; autenticitet; influencer marketing; influencer marketing-byråer; influencer; medierad interaktion; social interaktion; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing (IM) har blivit en allt vanligare marknadsföringsstrategi. Tidigare forskning belyser att fenomenet autenticitet är en växande trend på sociala medier, vilket således är av intresse att studera vidare. LÄS MER

  4. 4. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  5. 5. Investigation regarding the Performance of YOLOv8 in Pedestrian Detection

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonatan Jönsson Hyberg; Adam Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Autonomous Cars; Machine Learning; YOLOv8; Pedestrian Detection;

    Sammanfattning : Autonomous cars have become a trending topic as cars become better and better at driving autonomously. One of the big changes that have allowed autonomous cars to progress is the improvements in machine learning. Machine learning has made autonomous cars able to detect and react to obstacles on the road in real time. LÄS MER