Sökning: "upplevd tillit"

Visar resultat 21 - 25 av 87 uppsatser innehållade orden upplevd tillit.

  1. 21. Samarbete eller samverkan, samtal eller dialog? : En kvalitativ studie av interaktionen mellancivilsamhällesorganisationer och kommunen inom socialthållbarhetsarbete i Malmö

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elinor Olsen; Paulina Stanley; [2022]
    Nyckelord :Social sustainability; collaboration; civil society organizations; sustainable city development; legitimacy; non-profit organizations; Social hållbarhet; samverkan; civilsamhällesorganisationer; hållbar stadsutveckling; legitimitet; idéburen sektor;

    Sammanfattning : Sektorsöverskridande samverkan har blivit ett allt viktigare inslag i organiseringen av offentlig service och i kommunalt hållbarhetsarbete. Denna uppsats studerar interaktionen mellan kommunen och civilsamhällesorganisationer inom fältet socialt hållbarhetsarbete i Malmö stad. LÄS MER

  2. 22. Matematikängslan : En studie om ett fenomen som sprider sig bland eleverna och hur lärare skall arbeta för     att förebygga om fenomenet uppstår hos elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Baraa kousa; [2022]
    Nyckelord :Eleverna; grupper; matematikängslan; oro; relationer; självförtroende; svårigheter.;

    Sammanfattning : Abstrakt  Med denna studie vill jag undersöka orsaker som ligger bakom matematikängslan och åtgärder för att minska ängslan, enligt lärare och ur elevers perspektiv samt koppla det mot tidigare forskningar och teori. Studien kopplades till socialkognitiv teori som förklarar hur våra relationer i samhället och våra negativa upplevelser påverkar våra känslor. LÄS MER

  3. 23. “... ja 99 procent av gångerna löser jag det själv...” : Upplevd kompetens och möjlighet till kompetensutveckling hos träarbetare i Stockholmsregionen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Frida Wänman; Charlotta Ljung; [2022]
    Nyckelord :Competence; competence development; carpenters; learning workplace learning; Kompetens; kompetensutveckling; träarbetare; lärande; arbetsplatslärande;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur träarbetare verksamma inom bygg- ochanläggningssektorn i stockholmsregionen upplever sin egen kompetens samt vilkafaktorer som kan påverka möjligheten till kompetensutveckling inom arbetet.Dataunderlaget till denna kvalitativa studie har samlats in via semistruktureradeintervjuer med åtta träarbetare. LÄS MER

  4. 24. Användarupplevelsens påverkan på tillit till online-banker : En studie om hur bankers applicering av designprinciper påverkar organisationens framgång på internet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hannes Toräng; Sam Mowbray; [2022]
    Nyckelord :User experience; trust; distrust; online banking; Användarupplevelse; tillit; misstro; online banking;

    Sammanfattning : Banksektorn är i Sverige idag en digitaliserad marknad och en stor majoritet av svenska bankanvändare använder bankernas digitala tjänster som utgör online banking. Forskning visar på att bankers konkurrenskraft till stor del idag är beroende av deras position i den digitala miljön. LÄS MER

  5. 25. "Han lät mig tjorva till det, sen pratade vi om det och fixade det tillsammans" : Fyra lärarstudenters upplevelser om vad som bidragit till utveckling under den verskamhetsförlagda utbildningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Anna Nelding; [2021]
    Nyckelord :internship; teacher education; teacher identity; teacher student; läraridentitet; lärarstudent; lärarutbildning; verksamhetsförlagd utbildning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att beskriva lärarstudenters upplevelser av sin verksamhetsförlagda utbildning (vfu) under lärarutbildningen. Studien belyser studenternas upplevelser om den verksamhetsförlagda utbildningen i allmänhet och av sin utveckling under vfun i synnerhet. LÄS MER