Sökning: "uppsats inom turism"

Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade orden uppsats inom turism.

  1. 11. Sociala medier som marknadsföringsverktyg : En studie utifrån mikroföretags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alma Nezirevic; Sandra Zeilon; [2019]
    Nyckelord :Digital marketing; social media; microenterprise; tourism; Digital marknadsföring; sociala medier; mikroföretag; turism;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar de förväntningar mikroföretag inom turismbranschen har på sociala medier som ett marknadsföringsverktyg. Mikroföretag har inte alltid samma marknadsföringsresurser eller förutsättningar som större företag har att marknadsföra sig. LÄS MER

  2. 12. SCHILDER AUF DEN STRAßEN IN KÖLN UND GÖTEBORG. Versuch einer textsemiotischen Vergleichsanalyse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Malin Söderberg; [2018-06-12]
    Nyckelord :tyska; Sprachliche Landschaften; Schwedisch; Deutsch; Textsemiotik;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats gör jag en semiotisk analys av språkliga landskap i Köln och Göteborg. Det som undersöks är vilka olika Codes som förekommer på offentliga skyltar: såsom verbala, symboliska och/eller ytterligare. LÄS MER

  3. 13. EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner : En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Lindblom; Jonas Åfors; [2018]
    Nyckelord :eWOM; recension; köpintentioner; Big Five; turism.;

    Sammanfattning : Titel: EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner - En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Jonas Lindblom och Jonas Åfors   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2018- maj   Syfte: Syftet med studien är att förklara hur olika personlighetstyper och deras köpintentioner påverkas av eWOM. LÄS MER

  4. 14. Hållbarhet inom svensk luftfart : En studie av hur ämnet hanteras i flygbolags kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Anna Ålander; [2018]
    Nyckelord :Aviation; marketing; press relases; communication; sustainability; Sweden; Scandinavia; Norwegian; SAS; BRA; tourism; travels; transportartion; Kommunikation; marknadsföring; hållbarhet; flyg; Sverige; Skandinavien; BRA; SAS; Norwegian; hållbar turism; resande; transport; pressmeddelanden;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag fokuserat på frågan om hur flygbolag på den skandinaviska marknaden verkar se på och hantera ämnet hållbarhet utifrån deras marknadsföringsmässiga kommunikation mot svenska folket och svensk media. Valda utifrån deras representativa ställning granskades SAS, Norwegians och BRAs pressmeddelanden och hemsidor på två olika sätt för att kunna avgöra deras syn och hantering av hållbarhetsaspekten för deras bransch. LÄS MER

  5. 15. Hur platsmarknadsföring behåller Generation Y : En fallstudie vid Luleå Kommun

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Viktor Fransson; Petter Andersson; [2018]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Stadsmarknadsföring; Generation Y; Customer Relationship Management CRM ; Citizen Satisfaction Index CSI ; Platsidentitet;

    Sammanfattning : Kommuner använder platsmarknadsföring för att attrahera och behålla medborgare vilket under senare år blivit mer aktuellt då konkurrensen mellan platser har ökat. Tidigare har städers platsmarknadsföring varit riktad mot att utveckla turism, men idag används strategin framförallt för att framhäva staden som en attraktiv plats för företag, och medborgare att leva i. LÄS MER