Sökning: "uppsats om träning"

Visar resultat 16 - 20 av 123 uppsatser innehållade orden uppsats om träning.

  1. 16. Evaluation of Approaches for Representation and Sentiment of Customer Reviews

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stavros Giorgis; [2021]
    Nyckelord :machine learning; nlp; text analytics; sentiment analysis; transformers; tfidf; bow; fasttext; word2vec; bert; xlnet; roberta; maskininlärning; nlp; textanalys; sentimentanalys; transformatorer; tfidf; bow; fasttext; word2vec; bert; xlnet; roberta;

    Sammanfattning : Classification of sentiment on customer reviews is a real-world application for many companies that offer text analytics and opinion extraction on customer reviews on different domains such as consumer electronics, hotels, restaurants, and car rental agencies. Natural Language Processing’s latest progress has seen the development of many new state-of-the-art approaches for representing the meaning of sentences, phrases, and words in the text using vector space models, so-called embeddings. LÄS MER

  2. 17. Vad betyder begreppet hälsa för elever i årskurs nio? En kvalitativ studie.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Nellie Hultman; Victor Mellberg; [2021]
    Nyckelord :hälsa; elever; idrott och hälsa; KASAM; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att undersöka hur ett antal elever i årskurs nio uppfattar begreppet hälsa. Som bakgrund till studien görs en genomgång om skolans uppdrag kopplat till hälsa, rådande definitioner av begreppet samt en redogörelse av två vanligt förekommande hälsoperspektiv. LÄS MER

  3. 18. ‘’Hur kom du fram till det svaret?’’ : En observationsstudie om flickor och pojkars resonemangsförmåga inom matematik i årskurs ett.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Kajsa Lindberg; Alice Sjögren; [2021]
    Nyckelord :matematik; resonera; problemlösning; läromedel; genus; flickor; pojkar;

    Sammanfattning : Forskare som har studerat matematikundervisning i skolan menar på att gemensamma genomgångar som sedan mynnar ut i ett enskilt arbete i sin matematikbok är vanligt förekommande. Detta arbetssätt är bekvämt och tryggt, men det är på bekostnad av elevernas matematiska utveckling. Matematikforskaren Johan Sidenvall (2019, s. LÄS MER

  4. 19. Scenario Reduction in Debt Simulations Using Recurrent Autoencoders : Finding Meaningful Patterns in Stochastic Processes

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Love Eklund; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis studies how improvements can be made to a simulation model used to analyse debt portfolios. Today, the simulation model needs to evaluate a portfolio over a large sample of scenarios to get accurate results. This can be time-consuming if the portfolios consist of many different and complex securities. LÄS MER

  5. 20. Idrotten i skolan, för vem och vilka? : En kvantitativ studie för att se vilka elever motiveras till fysisk aktivitet på idrottslektion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Ermin Klebic; Mattias Hellman; [2020]
    Nyckelord :skolidrott; stegräknare; fysisk aktivitet; Engströms logiker;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på vad som motiverar gymnasieelever till fysisk aktivitet samt om denna motivation påverkar aktivitetsgraden under lektionerna i idrott och hälsa. Frågeställningar: Vad motiverar gymnasieelever till att vara fysiskt aktiva på lektionerna i idrott och hälsa? Hur många gymnasieelever är fysiskt aktiva på fritiden? Hur många gymnasieelever är föreningsaktiva på fritiden? Hur hög är aktivitetsgraden hos gymnasieelever under lektionen i idrott & hälsa? Är det någon skillnad i aktivitetsgrad mellan de fysiskt aktiva på fritiden kontra de inaktiva gymnasieeleverna? Finns det en skillnad i aktivitetsgraden mellan de föreningsaktiva kontra de icke föreningsaktiva gymnasieeleverna? Finns det skillnader mellan kön i aktivitetsgrad på lektionerna? Finns det ett samband mellan aktiviteten gymnasieelever motiveras av och aktivitetsgraden under lektionen?  Metod: Urvalet består av flickor (n=42) och pojkar (n=54) på gymnasiet. LÄS MER