Sökning: "värdeskapandeprocess"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet värdeskapandeprocess.
1. ”Daniel Wellington-effekten” : Samskapande och engagemang på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Engagemang och samskapande i symbios kan leda till samskapande av värde för samtliga inblandade aktörer. Studien ämnar att undersöka hur och varför företag arbetar med engagemang och samskapande på Instagram. För att undersöka detta har studien applicerats på företaget Daniel Wellington. LÄS MER
2. Mer än bara mättnad : En kvalitativ studie om värdeskapande hos lokala matproducenter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att analysera och klarlägga de styrkor och möjligheter som lokala matproducenter besitter och kan tillvarata för att positionera sig samt främja kundens värdeskapandeprocess. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER
3. Backoffice roll i kundens värdeskapandeprocess : hur backoffice i flygbolaget SAS interagerar med kunden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom serviceforskning har synen på värdeskapande skiftat från att värde produceras av företaget till att kunden är drivande i den värdeskapande processen. Företagets möjlighet till värdeskapande begränsas till att påverka kundens värdeskapandeprocess. LÄS MER
4. Värdeskapandeprocessen : En studie i hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att bemöta kunders individuella behov försöker allt fler företag integrera kunderna i produktionsprocessen. Genom att delta i utformandet blir kunderna på så vis medproducenter. Syftet med studien är att undersöka hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg, ”IKEA Home Planner”. LÄS MER
5. Kompetens och kundvärde : En studie om systemkamerakunders värdeskapandeprocess
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att ge en ökad förståelse för hur kundvärde skapas genom att studera vid vilka tidpunkter värdeskapandet sker, vilken typ av aktiviteter som påverkar värdeskapandet, vilka aktörer som är delaktiga i det och vilka aktörer som styr värdeskapandeprocessen. Det teoretiska ramverket utgår från de två värdeperspektiven Service-Dominant Logic och Customer-Dominant Logic. LÄS MER